[Fanda] Thinkpad X230 a zvuk

Vojtěch Polášek krecoun na gmail.com
Středa Říjen 30 15:29:27 CET 2013

Ahojte,
asi před dvěma měsíci jsem si zakoupil notebook Lenovo Thinkpad X230 i s
dokovací stanicí. Notebook je to skvělý, což o to, mám tu ale několik
věcí, které mi přímo nevadí ale zajímalo by mě, jestli by mi je někdo
neobjasnil.
Pro úplnost na notebooku běží Ubuntu 12.04 se všemi možnými aktualizacemi.
Notebook disponuje pouze jedním 3,5 mm konektorem, který by se měl
pravděpodobně přepínat mezi vstupem a výstupem podle potřeby, to ale moc
neřeším, protože integrovaný mikrofon mi zcela vyhovuje. Krom toho ovšem
ještě dokovací stanice disponuje 3,5 mm konektory pro vstup a výstup. A
teď přichází ta sranda.
Dělám to tak, že k dokovací stanici mám stabilně připojené bedny, takže
když do ní vložím notebook, zvuk jde přes bedny. Poslední dobou jsem si
ale všiml toho, že v bednách je slyšet nějaké chrčení na pozadí,
pravděpodobně něco není dobře odstíněné, jak tu už padlo kdysi.
On vůbec ten konektor na dokovací stanici je takový zvláštní - na
notebooku po zasunutí uslyšíte takové fakt cvaknutí, že to někam
zapadlo, ale do té stanice jack prostě zasunete a hotovo. Ne že by se
sám vysouval, ale není tam to ujištění na konci. Možná je to jedno, ale
radši to píšu.
Každopádně pokud zapojím bedny přímo do konektoru na notebooku, chrčení
se neozývá.
tohle asi bez rozebrání stanice a ohledání konektorů nepůjde, co?
Jen pro pořádek vedle těch audio konektorů ve stanici je kopec dalších
portů (síťový, firewire, čtyři USB...).
Nedalo by se tohle nějak vyřešit bez rozebrání?
Díky,
vojta