[Fanda] Ako vo Worde 2003 pripnúť text na stranu

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Sobota Říjen 12 22:17:20 CEST 2013

   Dobrý večer, priatelia, riešim takýto problém - potrebujem vo Worde 2003 urobiť dokument, ktorý má niekoľko desiatok strán a bude tlačený ako brožúra. Táto by mala byť na jednotlivých stranách doplnená poznámkami, ktoré budú na spodu strany, ale neviažu sa na konkrétny pojem, ako to býva u cudzích pojmov či literatúry. Ide skôr o doplnkové informácie - akési texty v rámčekoch či pod čiarou, ktoré hlavný text síce dopĺňajú ale nepriamo. Je to niečo podobné ako keď máte knihu a tu a tam máte na strane v rámiku nejakú perličku, zaujímavosť alebo výrok. Tak niečo také potrebujem urobiť aj ja. Úplne ideálne sú na to poznámky pod čiarou, pretože ak vložím poznámku pod čiarou, môžem s hlavným textom ľubovoľne manipulovať, dopĺňať ho alebo skracovať a poznámka bude vždy na spodu strany, neprehupne sa riadkom na ďalšiu stranu ani nič podobné. Problém ale je, že poznámka pod čiarou vyžaduje značku v hlavnom texte, ktorú v mojom prípade nemám kde umiestniť, lebo text pod čiarou proste nie je viazaný k nejakému pojmu, ale k textu ako takému.
  Otázka teda je - existuje vo Worde 2003 spôsob, ako na spodok strany vložiť text tak, aby sa mi potom už neposúval ak budem meniť hlavný text a naopak, aby ho hlavný text obchádzal a správal sa ako celok tak ako je to u poznámky pod čiarou? Alebo je možné vložiť poznámku pod čiarou tak, aby nebola viditeľná značka poznámky v hlavnom texte?
  Dúfam že som vysvetlil dosť jasne o čo mi ide. Možno to ani možné nie je a poznámky bude treba písať ako klasický text, len formátovanie textu je potom komplikovanejšie, lebo hlavný text treba prerušovať a zalamovať strany ručne, pričom malá zmena hlavného textu už môže formátovanie narušiť. Práve tomu som sa chcel vyhnúť.

    S vďakou

      Štefan Kiss