[Fanda] pomoc AD

Josef Hlavinka hlavinka na braillnet.cz
Středa Říjen 2 00:55:25 CEST 2013

Mám 15 let starý televizor a jakmile jsem uslyšel o službě nebo funkci "AD",
rozhodl jsem se, že je čas inovovat. Abych si novinky stačil ještě užít. V
jednom obchodě jsem neuspěl, vůbec tam nevěděli oč se jedná. Rozhodl jsem se
vzít si na pomoc vidomého přítele, který je dost obeznámený s elektronikou a
můj stávající televizor mi před léty také vybíral.
Ale navštívili jsme asi 4 obchody a výsledek je tristní. Vypadá to tak, že
tady v Olomouci o "AD" ještě nikdo nic neslyšel. Dokonce ani v reklamou
vyzdvihovaném Elektrowordu o "AD" nemajjí ani potuchy. Všichni ti prodejní
"odborníci" nás vyslýchají, co to je, kde jsme o tom vůbec slyšeli, a jak se
říká, "co to žere." A tak nakonec musím nějak dokázat že jsem se nezbláznil
a nechci po nich "dřevěné želízko."
V žádných manuálech k televizorům se o AD prý nikdo nemůže nic dočíst, o
žádném AD ani zmíňky. Ani soused který si před pár dny právě v Elektrowordu
koupil nový LET Tomson ve svém manuálu nedokáže najít nějakou zmíňku o "AD",
o tom má-li jeho aparát vůbec tuto funkci a o tom, jak se to nastavuje, kde
se to zapíná a vypíná. Prostě, jako bych mluvil s Hotentoty, nebo Hotentotem
byl já sám.
Proto prosím někoho kdo to na televizoru má nebo používá: sdělte mi prosím
mznačku a model toho televizoru, na kterém tento "div" opravdu funguje! Má
adresa je uvedena, je mi jedno bude-li odpověď přes konferenci (dovoluji si
poslat dotaz hned do dvou) nebo jen na soukromo.
Ještě dovolte malou úvahu. Celá záležitost mně vede k určité skromnosti.
Zatímco tady už zněly různé návrhy jak by výrobci televizorů mohly ještě
více pomoci nám nevidomým, když je to tak snadné - jen chtít, Já vidím jaká
my jsme pro ně jen mizivě malá minorita, když nikomu nestojí ani za to
napsat o "AD" nic ani do manuálu k přístrojům, ani pořádně vyškolit své
prodavače. Ach jo!
Těším se na jakoukoli stopu a na jakoukoli pomoc. Poznámka: Ani na internetu
jsme zatím nic kloudného nenašli.
Děkuji za pomoc!
Pepa H.

Josef Hlavinka