[Fanda] Vyskakovací okna znemožňují práci zrakově postiženým v používání Facebooku

Vítek tapin na wo.cz
Pátek Červen 21 18:03:32 CEST 2013

Zdravím,

Pokud používáte mobilní Facebook, úspěšně se všem popup windows vyhnete, a pokud ne, tak o nich nevím, tudíž mě nemusí drásat mou nervovou soustavu, a mohu na ně péct. Všechny níže uvedené stavy nebo likování pozvánky komenty jsou jako upozornění na statickém webu mobilního Facebooku. Po pravdě nechápu slepce, kteří by používali velký moloch facebook.com, pro zrakáče to může být přehlednější, ale pro nevidomého nikoli. Tedy chcete-li být jednookými krály mezi slepci, používejte m.facebook.com, vyhnete se spoustě nepříjemnostem.

Tapin-radio coordinator
Od: "Jaromír Vít" <jaromir.vit na volny.cz>
Komu: <fanda na elsa.cvut.cz>
Odesláno: 21. června 2013 16:40
Předmět: [Fanda] Vyskakovací okna znemožňují práci zrakově postiženým v používání Facebooku

Dobrý den, již delší dobu neúspěšně řeším něco, co by mohlo zajímat
hlavně lidi se zbytky zraku. Abych to sem nemusel psát znovu od začátku,
zkopíruji sem článek z mého blogu. Snad najdeme řešení. Mirek

#

http://jaromirvitblog.wordpress.com/2013/06/21/vyskakovaci-okna-znemoznuji-praci-zrakove-postizenym-v-pouzivani-facebooku/

          *Používáte-li hlasový výstup, zvětšení obrazovky, nebo
          kombinaci obojího jako asistivní technologie pomáhající
          ovládat počítač zrakově postiženým, zajiísté vás, stejně, jako
          mne, velmi trápí, až rozčilují vyskakovací informační okna.
          Tato okna se objevují a zase mizí v levé spodní části
          obrazovky v případě, když:*

*také okomentoval(a)**
sdílel(a) odkaz**
vás pozval(a) na událost**
přidal(a) příspěvek**
přidal(a) příspěvek ve skupině**
se líbí váš komentář**
také okomentoval(a) příspěvek ve skupině**
uživatelům x y z a dalším (7) se líbí odkaz**
uživatelům x y z se líbí váš komentář*

*a v dalších podobných případech. Vyskočení takového okna má za
následek: 1. přerušení čtení toho, co nás zajímá čtením toho, co je ve
vyskakovacím okně, čímž úplně ztrácíme orientaci o tom, kde jsme začali
a skončili číst původní řádky; 2. v klidovém stavu se nám díky
vyskakovacím oknům neustále spouští hlasový výstup a obtěžuje čtením
věcí, které v danou chvíli vůbec nemusíme potřebovat; 3. při používání
zvětšení výseku obrazovky nám tato vyskakovací okna překrývají čtvrtinu,
až polovinu obrazovky a přeruší naše čtení toho, co právě čteme.
Dovoluji si říct, že tato věc je přímo k zlosti a už jsem se přistihl u
toho, kdy jsem díky této funkci byl na lidi zlý a žádal je, aby přestali
lajkovat moje komenty, že mě to pak ruší.*

*Účel tohoto článku je najít někoho, kdo by byl ochotný naprogramovat
add-on do Firefoxu, který by měl na stasrosti zablokování vyskakovacích
oken na Facebooku. Něco, co by ten skript zakázalo běžet a tudíž by se
stav stránky aktualizoval jen pokud bychom to sami chtěli, nejlépe
klávesou F5. Zkoušel jsem doplněk F.B. Purity, ale ať jsem dělal
cokoliv, tuhle funkci jsem tam nenašel. Bycl bych nejen já velmi rád,
kdyby se našlo schůdné řešení. Používání výpočetní techniky bez zrakové
kontroly, nebo se zbytky zraku je velmi specifická záležitost. Za
případné řešení předem velmi děkuji.*