[Fanda] Jak jsem rozmluvil Chrome

Miloš Šmíd smid.milos na gmail.com
Středa Červen 19 10:10:14 CEST 2013

Ahoj, Fandové,
Můj příspěvek se netýká přímo ZoomTextu, ale určitě si myslím, že to může
být dobrý tip pro slabozraké uživatele - proto dávám příspěvek kromě
konference Fanda sem.
Našel jsem několik rozšíření pro Chrome, které by měly umět předčítat text
https://chrome.google.com/webstore/search/speakit?hl=cs
Zatím jsem vyzkoušel první z nich Chrome Speak.
Že je něco takového vůbec možné jsem našel na stránce
http://jankoweb.moxo.cz/blog/pocitace-a-it/chrome-cteni-ceskeho-textu-elektronickym-hlasem/
Tam se mluví ale o SpeakIt, což bude nějaký jednoduchoučký český free hlas
a určitě nebude dosahovat kvalit našich komerčních hlasů.
Těch rozšíření je Chrome Google webstore jak sami zjistíte víc - možná
někdo zkusí další ... Určitě se podělte o dojmy.
Mně zatím tohle stačí a jsem na výsost spokojený.
Nainstaloval jsem rozšíření neboli doplněk a pak jsem šel ještě do
nastavení - nerozumím třeba tomu, co se myslí nativním a nespecifikovaným
hlasem? Nastavení je v angličtině. Nastavil jsem jazyk na češtinu (druhá
volba)a když jsem pak šel vybrat text myší a dát pravé tlačítko myši, čímž
jsem vyvolal kontextové menu a dal Přečtěte si vybraný text, ozval se starý
známý Winalker Voice, který mi text přečetl. WTV mám v Narratorovi nastaven
jako výchozí hlas.
Teď jsem si v Narratoru změnil hlas na Zuzanu a hurá, Zuzana čte v Chrome!
Tak zkoušejte, případně pomohu. Miloš