[Fanda] Dotaz na internetovou stránku s obrázky

Jiří Machota machotaj na volny.cz
Středa Červen 19 09:40:35 CEST 2013

    Ahoj Michale, v tomto konkrétním případě jsou všechny obrázky
kliknutelné, resp. běžně na ně lze entrovat a pohybovat se po nich
tabulátorem, problém vidím spíše v tom, že odečítač nedokáže rozpoznat ten
červený rámeček či čtvereček konkrétního, správného obrázku, určeného pro
správnou odpověď.
                    J. M.
----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: <fanda na elsa.cvut.cz>
Sent: Wednesday, June 19, 2013 9:10 AM
Subject: Re: [Fanda]Dotaz na internetovou stránku s obrázky

Jirko,

na Tvou otázku myslím není jednoznačná odpověď. Pokud by stránka byla
vytvořena standardně, tedy s klasickými odkazy, které by pouze místo
textu obsahovaly obrázky), pak JAWS samozřejmě bude odkazy číst a bude
je možné Entrem aktivovat. Jestliže -- což je bohužel pravděpodobnější
-- je potvrzování obrázků řešeno nějakým JavaScriptem, pak záleží na
autorovi stánky, jak moc přístupně či nepřístupně mechanismus výběru
naprogramoval. I složité webové aplikace, využívající JavaScript, lze
napsat přístupně -- jako příklad lze použít mnohé z webových služeb
Google -- nicméně pokud danou stránku ušmudlal někdo bez potřebných
znalostí a na přístupnost při tom ani nepomyslel, pak to zde se
přístupností mám obavu bude horší. Některé chyby autorů stránek dokáží
odečítače překonat, ale všechny zatím zdaleka ne...

Ahoj

Michal