[Fanda] Dotaz na internetovou stránku s obrázky

Středa Červen 19 09:10:19 CEST 2013

Jirko,

na Tvou otázku myslím není jednoznačná odpověď. Pokud by stránka byla
vytvořena standardně, tedy s klasickými odkazy, které by pouze místo
textu obsahovaly obrázky), pak JAWS samozřejmě bude odkazy číst a bude
je možné Entrem aktivovat. Jestliže -- což je bohužel pravděpodobnější
-- je potvrzování obrázků řešeno nějakým JavaScriptem, pak záleží na
autorovi stánky, jak moc přístupně či nepřístupně mechanismus výběru
naprogramoval. I složité webové aplikace, využívající JavaScript, lze
napsat přístupně -- jako příklad lze použít mnohé z webových služeb
Google -- nicméně pokud danou stránku ušmudlal někdo bez potřebných
znalostí a na přístupnost při tom ani nepomyslel, pak to zde se
přístupností mám obavu bude horší. Některé chyby autorů stránek dokáží
odečítače překonat, ale všechny zatím zdaleka ne...

Ahoj

Michal