[Fanda] Kolik žerou bedýnky

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Úterý Červen 18 02:26:57 CEST 2013

Ne vždy se takto dá postupovat. Ne všechny součástky, hlavně
stabilizátory napětí v podobě integrovaných obvodů můžeme nahmatávat v
uzavřeném zařízení. Měl jsem tu router od společnosti Cisco, světoznámé
to společnosti, kde někde něco muselo být špatně, když jeden ze švábů,
který právě měl na starost stabilizaci napětí, odešel, a s ním i celý
přístroj. Není to tedy jednoznačné, nedá se to použít jako vodítko.
Stačí, když jedna ze součástek selže a je na problém zaděláno. Většinou
to ale bývá tak, že jsou poddimenzované součástky v napájecích větvích.
O tom ale běžný spotřebitel nemá ponětí. Zapojení leckdy fungují na
principu "co to dá" na maximum katalogových hodnot součástek. I jejich
nedokonalé chlazení přispívá k brzké destrukci, pokud přístroji
dopřáváme nepřetržitý provoz. Takže asi tak. M.