[Fanda] zápisníky

Sobota Červen 15 20:16:32 CEST 2013

Dobré odpoledne,

k zápisníku Aria se vyjadřovat nebudu (o mrtvých jen dobře :-)), co se
zápisníků PAC Mate týče, i ty jsou bohužel v současnosti za zenitem,
neboť operační systém Windows Mobile, na kterém jsou založeny, je dnes
již tragicky zastaralý a podpora vývojářů -- a s ní i množství
dostupných aplikací -- se limitně blíží nule.

> ps: není zápisník gin krokem někam před eureku?

Záleží asi na úhlu pohledu, ale podle mého názoru není. Všechna výše
zmiňovaná zařízení (Eureka, Aria i PAC Mate) jsou spíše "přenosné
počítače pro nevidomé" a k nálepce "zápisník" přišla pouze díky tomu,
že pomůcková vyhláška kategorii "počítač pro nevidomé" neznala a
nezná. Na rozdíl od nich byl GIN od počátku opravdu koncipován jako
zápisník -- tedy zařízení pouze se základní nabídkou funkcí, zato však
s velmi jednoduchým a pohotovým ovládáním. Po technické stránce je
dnes GIN pochopitelně beznadějně zastaralý, přesto jej dodnes mnoho
lidí stále denně používá. A docela by mne zajímalo, kolik lidí dnes
ještě denně používá Eureku či Ariu...

Hezký den.

Michal Jungmann