[Fanda] zajímavý názor pro kontrolu gramatiky

Vojtěch Polášek krecoun na gmail.com
Čtvrtek Červen 13 12:34:00 CEST 2013

Ahojte,
snad to někoho zaujme a snad i pomůže. Při překládání mi bylo doporučeno
použít nějaký nástroj na kontrolu gramatiky. A nemyslím tím zrovna
pravopis, ale i věci, které člověk občas přehlédne - dvě mezery,
zapomenuté velké písmeno, dvě tečky místo jedné atd.
Narazil jsem na výborný free open source nástroj zvaný Language tool.
http://www.languagetool.org/
Nástroj je psaný v Javě, takže je nutné ji mít nainstalovanou a nebo si
stáhnout přepřipravený balíček, který Javu obsahuje.
Má grafické rozhraní, ale má také rozhraní pro příkazový řádek, které mi
přišlo příjemnější - přesměroval jsem si to do textového souboru a teď
si to pročítám a v překladatelském nástroji to zrovna opravuju.
Testováno pod Linuxem, ale není důvod proč by to pod Woknama nemělo
fungovat.
Co mě trochu zarazilo je fakt, že program nemá pravidla pro češtinu, ale
pro slovenštinu ano. Já ho teda používám na americkou angličtinu.
Dejte vědět, jak se vám s tím pracuje.
Snad někomu pomůže.
Mějte se,
Vojta