[Fanda] Náhrada starého outlooku

Milan Souček milan.soucek na volny.cz
Pondělí Červen 10 09:18:14 CEST 2013

Dobrý den, Qnlimail používám velmi rád asi půl roku a to po té, kdy jsem
rok, a to velmi nerad používal velký Outlook. Když čtu tuto diskusi, tak si
uvědomuju, že mnohem důležitější než hádání se o tom, který program je lepší
je říci, pro jakou cílovou skupinu je ten který program určen. Qnlimail není
určen pro bádaly, vůbec nic si v něm nenastavíte, každý mail se na disk
ukládá samostatně tak jak je, tedy ne vše do jednoho podivného souboru.
Lehce se do něj dají importovat adresy, ovšem jestli se nepletu, tak ne
starší maily z jiného klienta. Jednoduše se vytvářejí i účty. Není v něm
žádný zbytečný balast, není třeba se prodírat mnoha zbytečnostmi, je to
docela maličký prográmek. Patrik ho stále pravidelně vylepšuje i tak trochu
na přání uživatelů. To my vyhovuje a chápu, že někomu jinému vyhovuje zase
něco jiného. Těžko srovnávat Fábii s Bavorákem, oba Vás dovezou tam, kam
potřebujete, ovšem každý je určený pro jinou zákaznickou skupinu a dost
dobře se to nedá srovnat. Ten, kdo chce sofistikovaného klienta, který toho
mnoho umožňuje, jistě sáhne po TB, kdo chce jednoduchý prográmek protože
nemá čas hodiny bádat v nastavení, koupí qnlimail, nebo něco úplně jiného,
jednoduchého. Jednoduchých klientů se na netu asi válí spousta. Srdečně
zdraví Milan Souček.

----- Original Message -----
From: "ppartyka" <ppartyka na chello.cz>
To: <fanda na elsa.cvut.cz>
Sent: Sunday, June 09, 2013 10:25 PM
Subject: Re: [Fanda] Náhrada starého outlooku

Tohle tvrzení je svým způsobem demagogie. Například QnlyMail může být jediný
program, o který uživatel projeví zájem. Proč by tedy nemohl být samostatně
za rozumnější cenu než 900 korun rovnou dva programy s třemi licencemi?

Srovnávat co si uživatel může za 900 korun koupit je obchodně možné, ale
nemusí to někdy působit zrovna zákaznicky přitažlivě. Jinak řečeno je lepší,
když uživatel sám ocení vstřícnost prográmku a když se sám pro něj rozhodne
i bez těchto nadbytečných obhajob.

Trochu mně to připomíná argumentaci Sonsu ohledně zpoplatnění Navigace. Taky
bylo řečeno, že vlastně tisíc korun na rok znamená ve skutečnosti tři koruny
na den a to je klidně cena dejme tomu za jeden rohlík. Přesto ttato "levná"
služba nepřitáhla davy slepců a myslím, že spíš naopak některé lidi od
Navigace odradilo právě takové razantní zpoplatnění.

V té věci však je třeba uznat, že naprogramování něčeho s sebou většinou
nese spousty času a protože existují všelijaké nadšenecké i jinak komerčně
provázané aplikace a ty jsou kolikrát úplně free (například antiviráky),
staví to programátora do
nepříjemné situace. Jak neprodělat a přitom dobře nabídnout svůj program.
Proto myslím, že je svým způsobem polemika o cenách softwarovných produktů
nadbytečná. Stejně záleží na programátorovi, případně na distributorovi,
jakou cenovou politiku zvolí a zda si tím vyslouží kritiku nebo prodělané
kalhoty.

P.P.