[Fanda] čo vám Nvda nemôže dať?

Neděle Červen 9 22:31:22 CEST 2013

No pozri,
ceny väčšiny odčítačov sú fakt tak markantné, že za vlastné prachy by si
to málo kto dovolil kúpiť. Kým je možnosť využiť príspevok, je to už o
niečom inom. Na druhej strane možno stojí otázka, či máme právo chcieť
využívať príspevky pracujúcej verejnosti na naše odčítače. Osoh to môže
mať minimálne v zamestnanosti niektorých zrakovo postihnutých. Keby si
každý dal Nvda a počítač si kúpil z Alzy alebo od známeho, kde by
zachvílu skončili špecializované firmy, ktorým zrejme tiež vďačíme za
dnešnú rozšírenosť a znalosti šikovných užívateľov medzi nami? Ty sám si
si pred 10 a viac rokmi nevedel vynachváliť Galop či Patrikove služby.
Kde by boli títo ľudia, keby nikto nič nekupoval? Keby si každý vzal
počítač od známeho, a dal si bezplatný, či inak zadarmo odčítač? Akože
môj osobný názor je, že to ku tomu aj bude smerovať. Nechcel by som
teraz aby môj príspevok bol len otom, že kupujme drahý soft, nech sa
skladáme niekomu na výplaty, ale keď už chceme riešiť či platené
odčítače, možno aj toto je jedno kritérium. Je krásne robiť veci
zadarmo, kým je človek študent, má motiváciu, čas a chuť. čo by si napr.
ty ako tu stále píšeš nepriateľ angliny robil, keby sa Ondro s Peťom raz
s nejakých povedzme časových dôvodov vykašlali na lokalizáciu Nvda a
ďalšiu tunajšiu podporu? Ono tieto zadarmo veci vždy stoja na pár
ľuďoch, ktorí tu dnes môžu byť a zajtra..., také Screamer radio
napríklad, aké bolo niekedy populárne a potom autor sa s Vítkom už ani z
nejakých dôvodov nebavil. A verte, že aj ja sa stretávam s ľuďmi, ktorí
aj majú schválený príspevok a niekto im poradí, že Nvda im stačí.
Pochovajme teda šikovných ľudí pracujúcich v špecializovaných firmách,
však aj zemiaky treba sadiť a chlebík piecť. Sám som v niečom takom
robil a mesačný nájom, energie, stravné lístky, nebyť chránených dielní,
tak by sa tie firmy, alebo teda aspoň jedna konkrétna nikdy neuživila. A
zisk z jednej predanej licencie naozaj nieje večný.
Ale už je veľa hodín a ani sám neviem, očom bol začiatok a očom je
koniec tohoto príspevku, asi by bolo načase z mojej strany sa rozlúčiť a
prenechať pomyselné pero aj ostatným.
P.