[Fanda] Náhrada starého outlooku

ppartyka ppartyka na chello.cz
Neděle Červen 9 22:25:00 CEST 2013

Tohle tvrzení je svým způsobem demagogie. Například QnlyMail může být jediný
program, o který uživatel projeví zájem. Proč by tedy nemohl být samostatně
za rozumnější cenu než 900 korun rovnou dva programy s třemi licencemi?

Srovnávat co si uživatel může za 900 korun koupit je obchodně možné, ale
nemusí to někdy působit zrovna zákaznicky přitažlivě. Jinak řečeno je lepší,
když uživatel sám ocení vstřícnost prográmku a když se sám pro něj rozhodne
i bez těchto nadbytečných obhajob.

Trochu mně to připomíná argumentaci Sonsu ohledně zpoplatnění Navigace. Taky
bylo řečeno, že vlastně tisíc korun na rok znamená ve skutečnosti tři koruny
na den a to je klidně cena dejme tomu za jeden rohlík. Přesto ttato "levná"
služba nepřitáhla davy slepců a myslím, že spíš naopak některé lidi od
Navigace odradilo právě takové razantní zpoplatnění.

V té věci však je třeba uznat, že naprogramování něčeho s sebou většinou
nese spousty času a protože existují všelijaké nadšenecké i jinak komerčně
provázané aplikace a ty jsou kolikrát úplně free (například antiviráky),
staví to programátora do
nepříjemné situace. Jak neprodělat a přitom dobře nabídnout svůj program.
Proto myslím, že je svým způsobem polemika o cenách softwarovných produktů
nadbytečná. Stejně záleží na programátorovi, případně na distributorovi,
jakou cenovou politiku zvolí a zda si tím vyslouží kritiku nebo prodělané
kalhoty.

P.P.