[Fanda] čo vám Nvda nemôže dať?

Neděle Červen 9 06:38:17 CEST 2013

Ahoj Laco,
myslím si, že táto debata je dosť subjektívna a z hľadiska objektivity
nesmeruje nikam. Trocha s nadhľadom povedané - na raňajky mi ako človeku
stačí rožok s maslom. Presvedčte ma tí čo raňajkujete nejaké vyberané
jedlá, že sa nenajem aj z toho rožka. Toto nemalo vyznieť tak, že Nvda
čo sa úrovne týka pokladám práve za ten obyčajný rožok s maslom, len som
chcel poukázať, aké sú tvoje argumenty neobjektívne (ja som tzv. domáci
používateľ, mne Nvda stačí a presvedčte ma o opaku). ˇAko definujeme
tzv. domáceho užívateľa? Dnes je demokracia a prečo by ťa mal niekto o
niečom presviedčať, zvlášť keď je tvoj príspevok vlastne dopredu
formulovaný tak, že si už aj tak dávno rozhodnutý, čo je pre teba dobré
a že Nvda ti stačí.
Mne ako užívateľovi Jawsu samozrejme lezie na nervy veľa vecí -
ťažkopádnosť lokalizácie, t.j. ak chcem len český Jaws používať v
slovenských win, stále problémy flash verzus Firefox, že Jaws vie byť
dosť háklivý na prekrývajúce sa či nemaximalizované okná, problémy po
prechode napríklad z úsporného režimu, niekedy alchímia čo sa grafických
kariet a video interceptu týka, atď, atď. Napriek tomu sa mi stále páči
práca s jaws kurzorom a stále som sa zatiaľ riadne nenaučil pracovať s
objektovou navigáciou, či plošným prezeraním Nvda. Na Jawse sa mi páči,
že na každej stránke mám na hornom riadku názov stránky. A možno somnou
nebudete súhlasiť, stále mi akosi pohyb po stránkach príde s Jawsom
plynulejší a kompaktnejší ako s Nvda. Neviem, ale tak to skrátka cítim.
Aj napriek mojim pocitom by som teraz nepísal, že  užívatelia Nvda,
presvedčte ma, že Nvda je lepšie ako Jaws, pretože ja verím, že sú
oblasti, kde je lepšie a sú zasa oblasti, kde je konfortnejší premňa
zasa Jaws. Kde si napr. v Nvda môžem miesto začiarkávacích políčok dať
zvuky? Alebo ak vyznačujem cez shift a šípky nejaký text, Nvda hovorí
najprv informáciu vybrané a potom onen text. Mňa však primárne zaujíma
ten text, takže nebola by efektívnejšia opačná cesta, teda to vybrané,
to vybrané, to vybrané? Sú to detaily, ale v dnešnom svete používania pc
je to práve o tých detailoch, už nie raz som písal, že treba využívať čo
máme k dispozícii podľa potreby, niektoré stránky idú lepšie vo
Firefoxe, niektoré v exploreri, z hľadiska rýchlosti na obyčajné stránky
je najlepší Chrome. A teraz poďte ma presvedčiť, že najlepší je ten a
ten prehliadač a iný z princípu nebudem využívať. Keby mal WinMonitor
jedinú premňa potrebnú funkciu, ktorú by ostatné odčítače nemali, alebo
by bola ťažkopádnejšie dostupná, nemal by som problém si ho sem ako demo
tiež nainštalovať a v prípade potreby ho pustiť práve na tú premňa
potrebnú vec.
Dúfam že aspoň niektorí pochopili, očo mi v tomto príspevku išlo, aj keď
suma sumárum som asi nenapísal nič užitočné.
s pozdravom Peťo