[Fanda] ESATA porty do počítača

gp1 gp1 na nextra.sk
Čtvrtek Únor 28 22:10:32 CET 2013

Ahoj Fandovia!
Rozmýšlal som ako najednoduchšie s minimálnymi nákladmi,  doplniť na stolný
počítač port E-SATA pre
pripojenie externých diskov. Toto rozhranie je totiž podstatne rýchlejšie
ako USB 2.0.
Riešenie bolo nakoniec vcelku jednoduché. Stačilo zakúpiť káblik SATA
E-SATA, ktorý
sa len pripojí do volného SATA portu a krytka s konektorom E-SATA  sa uchytí
do skrinky na volnú pozíciu.
Dynamické pripájanie a odpájanie za chodu, zabezpečí elektronika externého
boxu.
Nakolko som mal k dispozícii dva volné SATA porty, pribudli mi dva ESATA
zásuvky.
Musím ešte doriešiť pripojenie napájania pre externé disky s počítačového
zdroja pridaním konektorov na 5 a 12V a k tomu vyrobiť príslušné
prepojovacie kábliky.
Zapájať do zásuviek sietové zdroje znamená len zbytočné káble okolo
počítača.
Nie všetky externé boxy s 2,5" diskom majú SATA konektor aj s napájaním,
takisto káble E-SATA s napájaním nie sú bežné. 3,5" externé disky zase
vyžadujú svoj vlastný zdroj 12V.

V praxi je výhodnejšie mať v počítači osadené len dva disky - systémový a
dátový, čo bude dokopy dávať nižší príkon, ako mať viacero diskov
pripojených natrvalo.