[Fanda] Prevod z dvr do avi

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Středa Únor 20 09:21:21 CET 2013

  Ahoj Peťo, no je to len čiastočná pravda. Majiteľ každého televízora či
digitálneho prijímača satelitného vysielania či klasického settopboxu musí
samozrejme vedieť, či jeho zariadenie ukladá záznam na USB úložisko
zakódované alebo nie. Obe varianty sú možné, ale ja som sa doteraz ešte
nestretol s prijímačom, ktorý by to robil, takže to možno bude vecou
niektorých konkrétnych značiek alebo modelov a viem určite, že ani môj
prijímač satelitného vysielania to nerobí.
  V princípe však ide o to, že formát MPG, ktorý sa mimochodom používa v
súčasnom digitálnom vysielaní, existuje v dvoch variantách, ktoré sa od seba
líšia spôsobom synchronizácie videa a zvuku. Teda nie je MPG ako MPG.
Poznáme MPG TS teda Transport stream a MPG PS teda program stream. Prvý sa
používa pri reálnych vysielaniach, druhý pri vytváraní súborov, ktoré budú
prehrávané z médií. To som teda povedal samozrejme veľmi veľmi zjednodušene.
Teda MPG, ktorý nahráme z nejakého vysielania bude spravidla TS, MPG, ktorý
si vytvoríme na počítači alebo dostaneme na DVD bude PS. Oba samozrejme
treba prehrávať inými prehrávačmi, nemožno ich zamieňať a napríklad editory,
ktoré pracujú s MPG PS MPG TS proste neotvoria.
  Mojim problémom bol práve prevod z jedného do druhého. Súbor DVR je v
podstate MPG TS, aj keď s nejakými formátovými odlišnosťami. V zásade však
konverzia DVR do čistého MPG nie je až taký problém, výsledkom však bude MPG
TS, ktorý na počítači síce prehráme, ale iba v prehrávačoch, ktoré podporujú
TS - teda VLC, WMP a podobne. Neprehrá ich -winamp, nenačítame ich do
Virtual dubu, neskonvertujeme ich programami, ktoré nemajú deklarovanú
podporu TS. Preto musíme ešte konvertovať TS do PS.
  Dlho som hľadal vhodné softwarové riešenia, ktoré by boli ovládateľné
čítačom obrazovky, ale už som našiel takže ak by niekto v budúcnosti
potreboval kovvertovať súbory DVR zo satelitu do počítača, nechť sa spokojne
ozve súkromne.

    S pozdravom

     Š Kiss