[Fanda] telefóny s hlasovou podporou

miroslavazavodna na seznam.cz miroslavazavodna na seznam.cz
Úterý Srpen 14 21:22:34 CEST 2012


Zdravím, kdysi tuším na Inpoře dávala odkaz na svoji recenzi, kde 
telefon a instalaci popisuje, paní Petra Helebrantová. Tady je odkaz 
na její článek, kdo chcete, mrkněte: Hezký den, Mirka

Odkaz zde:
http://petrahele.webnode.cz/news/mobilni-telefon-s-hlasovym-vystupem-dostupny-kazdemu-uzivateli/

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Ondrej Rosik" <ondrej.rosik na gmail.com>
Komu: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Odesláno: 14. srpna 2012 17:57
Předmět: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou


Pozdravujem,
Po zakúpení prístroja je potrebné doinštalovať tzv. nokia 
screenreader,
ktorý vyrába Tá istá firma, ako Mobilespeak. To, čo popisujete by 
myslím
mohol zvládnuť. nemôžem testovať, lebo tu mám starší telefón, na ktorý
sa mi ho nepodarilo nainštalovať. Podporované telefóny sú
  C5-00, Nokia C5 5MP, Nokia 700, Nokia 701 a Nokia 808.
Program je k dispozícii zdarma na stránkach codefactory a aj priamo v
ovi store,.
Dňa 14.8.2012 15:36 Blažkovi  wrote / napísal(a):
> Zdravím na této konferenci a předem se omlouvám těm, kteří pochopili 
> co
> já ne. Ze všeho co jsem o telefonech s hlasovou podporou z 
> předchozích
> zpráv vyčetl,, je že nevím, jestli tato hlasová podpora je vytvořena
> výrobcem a tedy si takový telefon mohu koupit kdekoliv v prodejně, 
> nebo
> je to opět dílo nějaké firmy, a pak mi není úplně jasné co bych měl
> dělat. Samozřejmě pochopil jsem, že si takový telefon mohu objednat 
> v
> prodejně pomůcek. ale dozvěděl jsem se, myslím teď na předchozí 
> zprávy,
> že nejlevněj je ho koupit na internetu. Dobrá, ale jestli ten 
> telefon z
> internetu nemluví, co bych měl po zakoupení udělat? Přiznám se, že 
> mi to
> není jasné. Ještě doplním, že by se mi telefon hodil jen pro 
> obyčejné
> věci. Totiž telefonování. Potřebuji obsluhovat ty nejběžnější 
> funkce.
> Příchozí hovory, odchozí hovory, neuskutečněné hovory, telefoní 
> seznam,
> nastavení zvonění, třeba i pro jednotlivá čísla v seznamu, poznat co 
> je
> na kartě a co v přímé paměti přístroje, nebo i SMS zprávy. Díky za
> pochopení, případná vysvětlení od těch, kteří dočetli a mají dost
> trpělivosti. A Blažek.
> ----- Original Message ----- From: "Příborský" <priborsky na volny.cz>
> To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
> Sent: Monday, August 13, 2012 10:29 PM
> Subject: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou
>
>
>> Pane Partyko,
>>
>> už jen krátce k Vašim některým poznámkám v posledním mailu:
>> * V popisu zařízení Nokia C5 - 00 v katalogu pomůcek na našich 
>> stránkách
>> je uvedeno toto:
>> #Dobrá zpráva pro všechny nevidomé či těžce slabozraké, kteří 
>> nemají
>> nárok
>> na úhradu kompenzační pomůcky od Úřadu práce a hledají levný 
>> ozvučený
>> tlačítkový telefon:
>> Nabízíme Vám oblíbený telefon Nokia C5 ozvučený SW "Nokia 
>> ScreenReader".
>> Firma Nokia vyvinula "Nokia Screenreader" (dále jen "NSR") ve
>> spolupráci s
>> nám dobře známou španělskou společností Code Factory, která je 
>> autorem
>> osvědčeného SW "Mobile Speak" (dále jen "MS").
>> Ozvučení "NSR" od Nokie v dobré kvalitě obslouží veškeré nezbytné
>> záležitosti, ale vždy je něco za něco.
>> "NSR" je zdarma a kdyby uměl vše co "MS", připravila by se Code 
>> Factory
>> defakto o živobytí.
>> Proto v nastavení "NSR" nelze mimo rychlosti mluvení nastavit již 
>> pro
>> nevidomého člověka nic podstatného a neobsahuje Mobile Magnifier 
>> nebo
>> program pro rozpoznání barev jako plnohodnotný "MS".
>> Telefon s "NSR" je tedy neustále na pozici "začátečníka", kdy mu 
>> "NSR"
>> vždy
>> čte všechny možné nabídky, což práci s telefonem zdržuje a pro
>> zkušenějšího
>> uživatele to může být i velmi obtěžující.
>> Věříme, že naše nabídka potěší všechny ty, kteří o svůj ozvučený 
>> mobilní
>> telefon přišli jakýmkoliv myslitelným způsobem, hledají levnou 
>> náhradu a
>> dotykové telefony s androidem nejsou vzhledem ke své povaze pro 
>> daného
>> uživatele vhodné.#
>> * Z toho tedy vyplývá, že našim klientům nedoporučujeme, aby si 
>> žádali o
>> příspěvek na tuto pomůcku přes Úřad práce. Tím by si opravdu 
>> zablokovali
>> možnost požádat si o podporu na  plnohodnotně ozvučený mobilní 
>> telefon
>> pro
>> budoucno.
>> * To co Vy navrhujete, tedy další činnosti našich pracovníků, tak
>> děláme už
>> nyní - tedy testování nových technologií, vyhledávání nových 
>> vhodných
>> produktů na trhu, konzultace s odborníky v oboru,
>> zajišťování záručních a pozáručních oprav, další péče o klienty 
>> včetně
>> osobních a telefonických konzultací, prezentace produktů na různých
>> místech
>> Moravy atd. Pokud by měl někdo z klientů zájem, nabízíme i delší
>> zaškolení
>> za mírný poplatek. Pracovníci taktéž doplňují informace na 
>> stránkách a
>> další
>> pracovnice Ergonesu mají na starosti aktualizaci stránek - jak 
>> samotného
>> Ergonesu, Facebooku  tak i Tyflonetu
>> www.tyflonet.cz
>> * Pokud jde o dotace na mzdy, tak od 1.7.2012 musí organizace
>> zaměstnávající
>> osoby se zdravotním postižením formou spoluúčasti "vyprodukovat"
>> minimálně
>> 25% z celkových nákladů na superhrubou mzdu  každého pracovníka. 
>> Úřady
>> práce
>> mají sice přispívat na provozní náklady, ale příspěvek nemůže nikdy
>> pokrýt
>> veškeré skutečně vynaložené náklady na nájmy, energie, zařízení,
>> propagaci,
>> údržbu, amortizaci, cestovní výdaje, pojištění a spoustu dalších 
>> věcí. A
>> mohu Vám prozradit, že prodej mobilních telefonů pro zdravotně
>> postižené a
>> podobných drobnějších pomůcek je opravdu málo lukrativní podnik.
>>
>> Toť asi vše.
>>
>> S pozdravem
>>
>> J. Příborský
>>
>> ----- Original Message ----- From: "ppartyka" <ppartyka na chello.cz>
>> To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
>> Sent: Monday, August 13, 2012 7:06 PM
>> Subject: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou
>>
>>
>> Děkuji za odpověď a dodatečně vynaloženou snahu, jen malá reakce na
>> odpověď,
>> nejprve citace:
>>
>> Věřím, že tomuto výkladu se dá při dobré vůli porozumět.
>>
>> Ano, z tohoto hlediska chválím jasný popis týkající se jak cenového
>> vývoje,
>> tak i popisu zaměření firmy. Co si však jistě zaslouží bližší
>> vysvětlení v
>> textu (jistě mně dáte za pravdu), že v tomto případě se jedná o
>> minimalizované ozvučení od Nokie, které se rozhodně nedá srovnávat 
>> s
>> plnohodnotným ozvučením s Mobile speakem. Anebo uděláte to, že 
>> klientovi
>> nainstalujete Mobile speak a řeknete mu, ať si licenci na program 
>> koupí
>> dodatečně od jiné dodavatelské firmy.
>>
>> Už vidím problém u sociálních pracovnic, které pořádně pomůckám 
>> nerozumí,
>> když tyto pracovnice si přečtou takový popis, dojdou k názoru, že
>> vlastně si
>> slepci vymýšlí, když chtějí příspěvek na lépe vybavený telefon s
>> plnohodnotným ozvučením a ještě doplňkovými programy či vhodně 
>> velkou
>> paměťovou kartou a že tahají ze státu jen zbytečně velké peníze.
>> Určitě cena
>> tohoto telefonu není nijak vysoká, s tím lze souhlasit.
>>
>> Systému sociálně vedené firmy rozumím - dobrý nápad. Ještě bych
>> uvažoval o
>> dalších pracovních náplních pro zaměstnance:
>>
>> A) Jistě mohou jednotliví zaměstnanci vedle vlastního prodeje 
>> například
>> upravovat manuály, aktualizovat obsah stránek na internetu a třeba 
>> i
>> dělat
>> další dodatečná zaškolení, které bych se nebál klidně započíst do 
>> malinko
>> vyšší marže, pokud by si zákazníci vyžadovali nákladnější péči; 
>> nevidomý
>> uživatel potřebuje s prodejcem většinou komunikovat ohledně užití 
>> výrobku
>> (aspoň podle mých zjištění) průměrně 2 až 3 krát déle než uživatel
>> vidící.
>> Sami nakonec víte, do jaké míry zákazníkům stačí dvě hodiny 
>> základního
>> zaškolení anebo jestli vznikají s užíváním dodatečné problémy, 
>> které si
>> vyžadují nároky na zaměstnance a vůbec chod celé firmy.
>>
>> B) Rozsáhlou a důležitou oblastí je vlastní testování a výzkum na 
>> trhu se
>> objevujících výrobků. Právě o to náročnější, čím víc se mění 
>> sortiment na
>> trhu. Jestli Vaše firemní strategie levnějších dodávek nepokazí 
>> celkové
>> financování vývoje a testování výrobků upravených pro nevidomé, pak 
>> je
>> vše v
>> pořádku. Možná se Vaše nabídka dá brát něco mezi dodávkou ze 
>> standartního
>> obchodu a mezi specializovanou dodávkou pro handicapované 
>> uživatele.
>>
>> Jestli se Vám daří získávat dotace na pracovní místa invalidů, pak 
>> je
>> vlastně ideální možnost, jak mít pro takové zaměstnance náplň 
>> práce,
>> aniž by
>> to výrazně zamávalo s nákladovou položkou.
>>
>> Tohle vše nakonec ukáže, do jaké míry bude mít takový přístup vliv 
>> na
>> trh s
>> pomůckami.
>>
>>
>> P.P.
>>
>>
>> From: "Jan" <priborsky na volny.cz>
>> To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
>> Sent: Monday, August 13, 2012 3:24 PM
>> Subject: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou
>>
>>
>> Dobrý den, pane Partyko,
>>
>> v odpovědi na Váš dotaz ohledně ceny ozvučené Nokie C5 - 00 
>> přeposílám
>> vyjádření vedoucího prodeje kompenzačních pomůcek Ergonesu pana 
>> Martina
>> Půčka. Níže ještě připojím krátký komentář.
>> ***
>> Dobrý den,
>>
>> stran ceny mobilních telefonů je to u rychloobrátkové elektroniky 
>> dáno
>> okamžikem nákupu či sepsání ceníku.
>>
>> V tomto případě byla běžná MOC (maloobchodní cena)  v kamenném 
>> obchodě
>> 4151,- .
>>
>> Na internetu jsou samozřejmě ceny nižší, zde nakupujeme telefony i 
>> my.
>>
>> Dá se říci, že při výběru dodavatele neozvučeného telefonu pro nás 
>> máme
>> stejné kritérium
>>
>> jako je motto serveru Heuréka: "Heuréka pro vás vybírá kvalitní 
>> obchody"
>>
>> Co to znamená, znamená to partnery, u nichž bude zboží se vší
>> pravděpodobností skladem
>>
>> a nedojde k  nepředvídaným zádrhelům "noname" dodavatelů.
>>
>> Přednostně tedy vycházíme při tvorbě ceny z obchodů označených jako
>> "Garance
>> nákupu"
>>
>> - více na heureka.cz.
>>
>>
>> Současná cena nejlevnější české distribuce (s garancí nákupu) je 
>> dle
>> Heureky
>> na mall.cz - za 3599,-
>>
>> V době tvorby našeho ceníku to ale byla např. alza.cz, která dle 
>> stále
>> zvýšené cenové hladiny nakoupila
>>
>> v nepříhodné době a tak její tehdy nejnižší cena, která dosud trvá 
>> ..
>> alza.cz - za 3743,- nikoho neoslní.
>>
>>
>> Pro toho, kdo nemá možnost nebo není schopen si telefon zakoupit a
>> následně
>> instalovat ozvučení sám,
>>
>> nabízíme možnost dodání již ozvučeného telefonu se zaškolením
>> (minimálně 2
>> hodiny).
>>
>> V tomto světle cenu Ergonesu 4245,-CZK za ozvučenou Nokii C5-00 5MB
>> považuji
>> za přijatelnou.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Přeji příjemný zbytek dne
>>
>>
>> Martin Půček
>>
>> vedoucí prodeje kompenzačních pomůcek
>>
>> TyfloCentrum Olomouc, o. p. s.
>>
>> Sociální firma Ergones
>>
>>
>> I. P. Pavlova 69
>>
>> 779 00 Olomouc
>>
>> tel.: 583 034 537
>>
>> MT: 734 232 622
>>
>> E-mail: pucek na ergones.cz
>>
>> http://www.ergones.cz
>>
>> http://www.facebook.com/ergones
>>
>> Pomáháme nevidomým, pomůžete i Vy?
>>
>> ****
>>
>> Komentář:
>>
>> K tomu dodávám, že všichni pracovníci sociální firmy Ergones jsou 
>> zrakově
>> nebo zdravotně postižení včetně prodejců elektronických komp. 
>> pomůcek.
>> Veškerý zisk z prodeje je použit na provoz sociální firmy a mzdy
>> pracovníků.
>>
>> Prioritou sociální firmy je vytváření pracovních příležitostí pro 
>> zrakově
>> postižené v Olomouckém regionu, samozřejmě kromě poskytování 
>> kvalitních
>> služeb pro zdravotně postižené i širší veřejnost. Pokud někdy bude 
>> zisk
>> větší, tak opět musí být použit na poskytování veřejně prospěšných
>> činností,
>> což určuje zákon o obecně prospěšných společnostech č. 248/1995, 
>> Sb.
>>
>> Mimochodem: V současné době zaměstnává TC Olomouc celkem 17 osob se
>> zdravotním postižením (domácí pracovníky zatím nezaměstnáváme).
>>
>> Věřím, že tomuto výkladu se dá při dobré vůli porozumět.
>>
>>
>>
>> Všechny zdraví
>>
>>
>>
>> J. Příborský
>>
>>
>>
>>
>>
>> From: ppartyka
>>
>>  Sent: Monday, August 13, 2012 8:55 AM
>>  To: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
>>  Subject: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou
>>
>>
>>  Abych nepsal víc mailů, co znamená podle Ergonetu "přijatelná 
>> cena" za
>> Nokii
>>  C5 00 - může mě trefit šlak, když někdo píše o přijatelné ceně a 
>> já pak
>>  zjistím, jak ta cena je ve skutečnosti závratná. Dík Janu 
>> Příborskému za
>>  odpověď.
>>
>>  P.P.
>>
>>
>>  ----- Original Message -----  From: "MAREK DURILA"
>> <marekdurila na seznam.cz>
>>  To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
>>  Sent: Sunday, August 12, 2012 9:43 PM
>>  Subject: Re: [Fanda] telefóny s hlasovou podporou
>>
>>
>>  > Dobrý den,
>>  > Napr. hodiny a datum umela i N 1600 nebo 1200, ted uz si 
>> nepamatuji.
>>  > JInak screenreader by meli mit nove telefony od NOkie, nebo se o 
>> tom
>>  > uvazovalo, ale jen zakladni ovladani. Zalezi kolik do toho 
>> chcete dat
>>  > a co od toho cekate.
>>  > S pozdravem,
>>  > MAREK DURILA
>>  > mailto:marekdurila na seznam.cz
>>  > skype: MICKI2701000
>>  > ICQ: 260524543
>>  > MSN: marek na braillnet.cz
>>  >
>>  > 12. srpna 2012, 21:13:24, napsal jste:
>>  >
>>  >> krom Nokie ju majú aj tel. s Androidom, najlepšie 4.x a Iphony 
>> od 3gs
>>  >> vyššie.
>>  >> K androidom pozri napr. tu:
>>  >> http://www.blind-android.cz
>>  >> a k Iphonom hoc i tu:
>>  >> http://lacoc.klangoblog.net/iphone-nevidiaceho-pouzivatela/
>>  >> a google ti nájde až-až, pričom tel. od Apple sa použitý dá za 
>> 160
>>  >> e-čiek zohnať na inzerát aj s ozvučením a nový Androidí 
>> povedzme
>> za dve
>>  >> stovky, bližšie pozry na tých stránkach. K nokiám určite rád
>> poradí Tom
>>  >> Hromádka - toť hádam vše - Laco
>>  >> Dne 12. 8. 2012 21:01, Zuzana Rojíková napsal(a):
>>  >>> Ahojte,
>>  >>> viete mi poradiť nejaký mobilný telefón so zabudovanou 
>> hlasovou
>>  >>> podporou? Nemám namysli Mobilespeak, skôr nejakú jednoduchú 
>> hlasovú
>>  >>> podporu. Viem, že čosi také je v telefónoch od Nokie, ale 
>> netuším, v
>>  >>> akých modeloch.
>>  >>>
>>  >>> Ďakujem za odpoveď
>>  >>>
>>  >>> S pozdravom
>>  >>> Zuzana Rojíková
>>  >>>
>>  >>> Kontakt:
>>  >>> zuzanarojikova na gmail.com
>>  >>> rojikovazuzana na gmail.com
>>  >>>
>>  >>>
>>  >
>>  >
>>  >
>>  >
>>  >
>>
>>
>>  __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7379
>> (20120812) __________
>>
>>  Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>>
>>  http://www.eset.cz
>>
>>
>>
>>
>>
>> __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7380
>> (20120813)
>> __________
>>
>> Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>>
>> http://www.eset.cz
>>
>>
>>
>> __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7381
>> (20120813)
>> __________
>>
>> Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>>
>> http://www.eset.cz
>>
>>
>>
>>
>> __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7382
>> (20120813) __________
>>
>> Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>>
>> http://www.eset.cz
>>
>>
>>
>
> 



Další informace o konferenci Fanda