[Fanda] telefóny s hlasovou podporou

Příborský priborsky na volny.cz
Pondělí Srpen 13 22:29:38 CEST 2012

Pane Partyko,

už jen krátce k Vašim některým poznámkám v posledním mailu:
* V popisu zařízení Nokia C5 - 00 v katalogu pomůcek na našich stránkách
je uvedeno toto:
#Dobrá zpráva pro všechny nevidomé či těžce slabozraké, kteří nemají nárok
na úhradu kompenzační pomůcky od Úřadu práce a hledají levný ozvučený
tlačítkový telefon:
Nabízíme Vám oblíbený telefon Nokia C5 ozvučený SW "Nokia ScreenReader".
Firma Nokia vyvinula "Nokia Screenreader" (dále jen "NSR") ve spolupráci s
nám dobře známou španělskou společností Code Factory, která je autorem
osvědčeného SW "Mobile Speak" (dále jen "MS").
Ozvučení "NSR" od Nokie v dobré kvalitě obslouží veškeré nezbytné
záležitosti, ale vždy je něco za něco.
"NSR" je zdarma a kdyby uměl vše co "MS", připravila by se Code Factory
defakto o živobytí.
Proto v nastavení "NSR" nelze mimo rychlosti mluvení nastavit již pro
nevidomého člověka nic podstatného a neobsahuje Mobile Magnifier nebo
program pro rozpoznání barev jako plnohodnotný "MS".
Telefon s "NSR" je tedy neustále na pozici "začátečníka", kdy mu "NSR" vždy
čte všechny možné nabídky, což práci s telefonem zdržuje a pro zkušenějšího
uživatele to může být i velmi obtěžující.
Věříme, že naše nabídka potěší všechny ty, kteří o svůj ozvučený mobilní
telefon přišli jakýmkoliv myslitelným způsobem, hledají levnou náhradu a
dotykové telefony s androidem nejsou vzhledem ke své povaze pro daného
uživatele vhodné.#
* Z toho tedy vyplývá, že našim klientům nedoporučujeme, aby si žádali o
příspěvek na tuto pomůcku přes Úřad práce. Tím by si opravdu zablokovali
možnost požádat si o podporu na  plnohodnotně ozvučený mobilní telefon pro
budoucno.
* To co Vy navrhujete, tedy další činnosti našich pracovníků, tak děláme už
nyní - tedy testování nových technologií, vyhledávání nových vhodných
produktů na trhu, konzultace s odborníky v oboru,
zajišťování záručních a pozáručních oprav, další péče o klienty včetně
osobních a telefonických konzultací, prezentace produktů na různých místech
Moravy atd. Pokud by měl někdo z klientů zájem, nabízíme i delší zaškolení
za mírný poplatek. Pracovníci taktéž doplňují informace na stránkách a další
pracovnice Ergonesu mají na starosti aktualizaci stránek - jak samotného
Ergonesu, Facebooku  tak i Tyflonetu
www.tyflonet.cz
* Pokud jde o dotace na mzdy, tak od 1.7.2012 musí organizace zaměstnávající
osoby se zdravotním postižením formou spoluúčasti "vyprodukovat" minimálně
25% z celkových nákladů na superhrubou mzdu  každého pracovníka. Úřady práce
mají sice přispívat na provozní náklady, ale příspěvek nemůže nikdy pokrýt
veškeré skutečně vynaložené náklady na nájmy, energie, zařízení, propagaci,
údržbu, amortizaci, cestovní výdaje, pojištění a spoustu dalších věcí. A
mohu Vám prozradit, že prodej mobilních telefonů pro zdravotně postižené a
podobných drobnějších pomůcek je opravdu málo lukrativní podnik.

Toť asi vše.

S pozdravem

J. Příborský