[Fanda] blokovanie stranok

Středa Listopad 30 17:55:22 CET 2011

Dobré odpoledne,

jakékoliv softwarové/hardwarové filtrování má podle mne smysl pouze u
malých dětí, tedy jako ochrana před _nechtěným_ proklikem na nevhodnou
stránku -- tento účel nejspíše splní i zmiňovaná ochrana v Internet
Exploreru. Pokud však jde o větší děti, je myslím lepší postupovat
cestou osvěty a domluvy a zároveň průběžné kontroly, jaké stránky děti
navštěvují -- technickými prostředky je _záměrnému_ přístupu k určitým
stránkám velice těžké (resp. prakticky nemožné) zabránit. Jestliže
jsou rodiče vidící, je kupříkladu vhodné počítač s přístupem na
Internet umístit tak, aby na monitor bylo z dálky vidět a ostatní
členové rodiny mohli kdykoliv rámcově sledovat, po jakých stránkách se
děti pohybují; totéž ostatně platí o televizoru, zrovna dnes dopoledne
toto téma zmiňovali na Radiožurnálu. Pro zrakově postižené rodiče však
bohužel asi ekvivalentní možnost průběžné namátkové kontroly
neexistuje, nutit vidící děti pracovat se spuštěným odečítačem asi
nebude v praxi moc průchodné...

Hezký den.

Michal Jungmann