[Fanda] nevidomí a práce s webem

Vojtěch Polášek krecoun na gmail.com
Sobota Listopad 26 10:04:49 CET 2011

Dobrý den,
To je velmi dobrá otázka. Nabídnu na ni svůj pohled:
Pro začátek říkám - určitě to jde, spoustu nevidomích má svoje webové
stránky. Podle mě jsou dvě možnosti jak na to, obě mají své výhody i
nevýhody, ať si každý vybere. Opravte mě, jestli se mýlím:
1. Pokud jde o jednoduché stránky, text, odkazy, sem tam tabulka
obrázek, tak si je při troše učení může člověk s klidem napsat i sám v
textovém editoru. Pak je zde problém, kde si najít hosting - někoho kdo
vaše stránky vystaví na internet. Já jsem tento problém vyřešil už
dávno, takže nemám přehled o tom, co nabízejí provideři hostingu zdarma,
jestli se tam stránky musí vyplňovat do formulářů nebo tak, ale co si
pamatuju tak jste dostali účet na ftp server a tam si stránky nahrály a
bylo to.
Samozřejmě kdo je zkušenější, může si napsat ručně i více interaktivní
stránky.
2. Použít redakční systém, jako je třeba wordpress, drupal, joomla, nebo
tak. Já osobně jsem kdysi měl stránky ručně psané, ale přešel jsem na
wordpress a jsem velmi spokojen. Redakční systém je takový velký
pomocník, který většinu věcí, které bychom si museli ručně psát, odbude
za vás. Mluvím hlavně za wordpress, s ostatními nemám skoro žádné
zkušenosti. Nemusíte se moc starat o vzhled, to už je většinou vyřešeno
za vás, už stačí jen vyplnit příslušná políčka a odeslat, systém to
zveřejní. Samozřejmě zase je tu problém s hostingem, jako minule. Ale v
případě  wordpressu jsou stránky wordpress.com, kde si svůj blog můžete
založit u nich. Ano wordpress je hodně předpřipravený ve smyslu blogu,
ale upravit se samozřejmě.dá.
Takže těžké to podle mě určitě není, jde jen o to si vybrat a trochu se
v tom povrtat.
Přeji hodně zdaru,
Vojta