[Fanda] Defragmentácia SSD, Usb Flash diskov a pamäťových kariet

Lubos Pintes lubos.pintes na gmail.com
Pátek Listopad 18 21:33:58 CET 2011

Tak čo som čítal, pre SSD disky platí určite nedefragmentovať. Firmware
sa stará o to, aby sa bunky rovnomerne používali. Defragmentácia SSD to
sú len zbytočné zápisy, ktoré opotrebovávajú disk. Navyše, kde práve SSD
exceluje je vyhľadávanie. Takže defragmentácia ani nemá zmysel nakoľko
SSD je o niekoľko rádov rýchlejší ako klasický disk.
Myslím si, že toto platí pre všetky úložné zariadenia na báze flash pamätí.