[Fanda] Rychlost USB

gp1 gp1 na nextra.sk
Pátek Listopad 18 19:16:30 CET 2011

Ahoj Luboš!
Meniť drivery pre čítačku kariet nepomôže, pomohla by len výmena chipu za
novší, ktorý zvládne vyšiu kapacitu aj rýchlosť novších kariet.
Prípadne externá čítačka  s USB rozhraním.
Rýchlosť prenosu bude závisieť hlavne od rýchlosti karty, čo objektívne
prezradí testovací program.

Ak máš starší stroj zrejme obsahuje slot PCMCIA čo je univerzálna zbernica
pre rozširujúce karty. To zistíš s dokumentácie, alebo popisu modelu
notebooka.
Na boku notebooku je štrbina cca 6mm o šírke cca 60 mm a vedla tlačidlo na
vyhadzovanie karty.
Po jeho stlačení sa vysunie plastová vložka, ktorú vytiahneš a miesto nej
zasunieš kartu.
Karta má orientačné zárezy po stranách a správna poloha je tá, ktorá sa dá
zasunúť až na doraz.
Podobne ako USB aj karty PCMCIA sa dajú meniť za chodu.
Pre toto rozhranie mám napríklad telefony modem, ViFi , či flopy disketovú
jednotku.
Karty PCMCIA/ USB 2,0 hladaj na burze, alebo v bazári, nakolko to už firmy
asi nebudú mať v bežnej ponuke.

Nové stroje dnes už majú USB 2.0 štandartne, prípadne aj USB 3.0 k tomu aj
expres slot pre rozširujúce karty.
Kupovať notebook bez rozširujúceho expres slotu nie je práve najvhodnejšie
riešenie, nakolko notebook je šitý na mieru a adaptéry USB zaťažujú prácou
aj procesor..