[Fanda] několik problémů s novým netbookem lenovo ideapad s100

Svatopluk Hruban s.hruban na centrum.cz
Sobota Listopad 5 10:48:54 CET 2011

Zdravím a připojuji docela dobrý tip

pc-decrapifier
Čištění: Účinné odstranění reklamy
Na našem testovacím počítači jsme našli přes třicet reklamních programů,
které počítač zpomalují a otvírají jej pro hackery. Při ručním odinstalování
každého programu zvlášť nám tak i při bleskovém tempu zabral celý proces 45
minut. Pomocí našich tipů a nástrojů z DVD zvládnete bez stresu vyčistit
počítač za 10 minut.
Nejprve spusťte z Chip program Decrapifier. Výhoda: Program se nemusí
instalovat, jen jej spustíte, takže po použití jej nebudete muset obtížně
odstraňovat. Jakmile program spustíte, klikněte na tlačítko "Check for
Updates". Program si zkontroluje, zda je skutečně aktuální; pokud by byla k
dispozici novější verze, automaticky si stáhne aktualizace. Nyní je třeba se
proklikat průvodcem, tím odsouhlasíte licenční podmínky a přijmete varování.
O jaké varování se jedná? Program upozorňuje, že při odinstalování nemůže
Decrapifier poznat, zda se jedná o demoverzi, nebo zda jste si již zakoupili
plnou verzi programu - odstraní všechny programy, které bývají na počítači
nainstalované v demoverzích.
Proto se program v průvodci ptá "Is This a New PC"? Pokud se tedy jedná o
zcela nový počítač, na který jste ještě nic neinstalovali, zvolte "Yes".
Máte-li však již na počítači nainstalované nějaké vlastní programy, vyberte
"No". V tom případě dostanete seznam nainstalovaných aplikací a zaškrtnutím
je budete moci odinstalovat. I když to odinstalování značně urychlí, přece
jen nejlepších výsledků dosáhnete právě na novém počítači. Decrapifier totiž
přesně ví, kteří výrobci umisťují na počítače jaké programy, takže správně
odstraní všechen crapware, ale neodstraní potřebné systémové nástroje, jako
je třeba program k Wi-Fi kartě nebo k touchpadu.
Pro případ, že by se vám přesto "podařilo" odstranit program, o který jste
stáli, nabízí Decrapifier před odinstalování vytvoření bodu obnovy. Díky
funkci Obnovení systému pak vše můžete vrátit do původního stavu před
odinstalováním.
Ve Windows 7 je takové obnovení záležitostí několika kliknutí. Zvolte
"Start" a do vyhledávacího řádku napište "Obnovení systému". Pomocí průvodce
pak obnovíte počítač do stavu před čištěním.
_

Ruční deaktivace
Pokud se v systémové liště ve Windows zobrazují ikony různých programů,
znamená to, že se spolu se systémem spouští také mnoho aplikací, které zde
běží nejspíš zcela zbytečně. Tyto aplikace brzdí start operačního systému,
zabírají místo v operační paměti a navíc činí systémovou lištu značně
nepřehlednou.
Decrapifier vás může otravných aplikací zbavit, ale ne vždy: třeba pokud se
jedná o program související s grafickou kartou. Decrapifier jej ponechá v
počítači. To ale neznamená, že se vám kvůli tomu musí spouštět otravná ikona
a nástroj, který nikdy nepoužijete - ten totiž nemá vůbec žádný vliv na
činnost nebo výkon grafické karty.
Proto spusťte nástroj "msconfig" a přejděte do záložky "Po spuštění". Zde
pak zkontrolujte všechny položky. Nemusíte si všímat položek od Microsoftu,
ty jsou většinou potřeba, ale položky od ostatních výrobců můžete zrušit.
Pokud byste později zjistili, že vám některá funkce přestala fungovat, nic
se neděje - položka v seznamu zůstane, a vy tedy jen obnovíte zatržení.
_