[Fanda] Externi HDD s USB windows nenacita

Jan Lečbych hlecbych na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 3 22:57:06 CET 2011

Zdravím,
dnes se mi přihodila veelice nemilá záležitost. Mám téměř dva roky
externí HDD 1,5 TB od Samsungu a říkají tomu Story station. Obvykle se
velmi důsledně snažím korektně odpojovat USB, nicméně nemohu tvrdit, že
by se mi někdy nepodařilo to "vytrhnout" natvrdo. Dnes tedy jsem byl
konfrontován s faktem, že po připojení a el. spuštění se disk normálně
roztočí a začne tak jak to harddisky dělají, cvakat a "hmoždit". Při tom
se ozve z XP zvuk připojeného USB zařízení. Potom se už neděje nic a
systém v podstatě zatuhne tak, že se musí vypnout/restartovat až
tlačítky na case. Jestliže to nějaký čas necháte, tak se disk normálně
pro šetření přestane točit z dlouhé prodlevy v nečinnosti. Proo úplnost
ještě musím doplnit, že tu máme od Samsungu LED TV, která kromě jiného
má možnost připojení USB apřehrávání různého multimediálního obsahu. I
když se mi to prvně zdálo zbytečné, tak jsem to zkusil připojit zde, k
mému největšímu šoku ovšem TV připojený disk normálně identifikovala a
umožnila shora zmíněný způsob použití. Momentálně nevím, jak se tam
dostat a provést opravu tabulky, jak se domnívám, aby windows mohly
načíst strukturu. Už jsem uvažoval, že bych to rozebral, pokud by to
šlo, tak nějak ten disk připojit přímo, ne přes USB a projet to nějakým
diskovým nástrojem. Je tam nějakých 300-400 GB. Naneštěstí to byla
určitá záloha. Přijít o ta data, no ani nemyslet.... Věděl byste někdo
co s tím? Jestliže to odnesu do záručního servisu, tak nepochybně příjdu
o ta data, no, navíc data pouštět někam do neznáma!
Ještě mne napadá, nepomohl by náhodou Linux? Sám ho nemám, tak nemůžu
testnout.
Moc díky za ohlasy
Honza