[Fanda] několik problémů s novým netbookem lenovo ideapad s100

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Středa Listopad 2 21:09:42 CET 2011

Zdravím fandové.
Předem se omlouvám za trošku delší mail.
V pondělí jsem si koupil nový netbook od t-mobilu, protože moje asus pc
eee se mi pomalu začíná poroučet do věčných lovišť, ale mám s tím novým
lenovem takové trošku zapeklité problémy, které nějak neumím vyřešit a
tak bych se chtěl obrátit sem do konference o radu.
V tomhle netbooku je win 7 starter, to jen pro pořádek.
První problém, který mě dost rozladil byl nefunkční vestavěný mikrofon
ve skype hovorech.
Ať dělám co dělám, nemohu přinutit skype, aby mi bral zvuk z vestavěného
mikrofonu.
Totiž když se podívám do ovládacích panelů do zvuku a kartičky záznam,
tak tam vidím dva mikrofony. S tímhle problémem jsem se už kdysi setkal
a tak jsem si říkal, že prostě vyzkouším, se kterým mikrofonem to bude
fungovat a ten prostě ve skype zaškrtnu a hotovo. Jenže chyba lávky.
Zvuk mi nefunguje ani s jedním. A tak jsem zkusil jeden mikrofon v
ovládacích panelech na kartičce záznam zakázat. Fajn, jenže jaksi ten
mikrofon zmizel nadobro a zvuk stejně nešel ani s tím, co tam zůstal.
Tak jsem tedy odinstaloval zvukovou kartu a po restartu, když se
zvukovka znova nainstalovala, tak zas byly v ovládacích panelech k
nalezení oba mikrofony.
A tak jsem tedy zkusil přes záznam zvuku nahrávat zvuk, přes který ten
mikrofon to bude fungovat. No a jeden sice fungoval, ale strašně
potichu, ikdyž jsem hlasitost záznamu dal úplně naplno. Potom jsem tedy
ten, se kterým nahrávat nešlo zakázal a poté už nefungoval přes ten
záznam zvuku ani ten, který dříve alespoň potichu fungoval.
Tak zase nezbylo nic jiného, než nainstalovat zvukovku znova a vše zas
je v pořádku, nicméně ve skypu teď už mám na výběr pro změnu 4
mikrofony, až na to, že jedna dvojice se jmenuje  mikrofon zvukové
zařízení jeden bez čísla a druhý s označením 2 a druhá dvojice se
jmenuje microphone audio device opět jeden bez označení a druhý má číslo 2.
Nicméně ve skypu nefunguje vůbec nic. Tak jsem z toho docela otrávený,
protože fakt netuším, co se s tím dá dělat a už vůbec netuším, proč jsou
ve zvukových zařízeních dva mikrofony na zvukovce, když zde není žádná
zdířka pro externí mikrofon.

To by byla jedna věc, která mě dost štve.
Další se týká automatického probouzení netbooku.
Ve škole netbook přepínám jen do režimu spánku, aby byl v případě
potřeby hned v pohotovosti a očekával bych, že se vzbudí jen když otevřu
kryt monitoru. Ale on ne. Už dvakrát se mi stalo, že jsem kolem poledne
sáhl do tašky pro počítač a ejhle, funěl jak sentinel a asi si žil svým
vlastním životem už nějakou dobu. Kde by mohlo být zakopáno jádro pudla zde?
A nakonec ještě třetí věc. V notebooku je instalace microsoft office
2010 starter.
Jenže když odklepnu např doc dokument, tak mi naběhne tabulka pro
aktivaci, či koupi office.
Chci se zeptat, jak tomu mám rozumět. Jestli mám někde hledat papír s
product key k aktivaci téhle edice a nebo jestli si to tedy musím pokud
to chci používat nejdřív koupit. Pokud je to takhle, tak proč to tam
proboha je předinstalované?

A ještě jedna věc.
Je tu několik produktů od Lenova, které vůbec nevím, k čemu jsou dobré.
Je tu např jakási úložná technologie intel rapid. O co jde?
Tak to by prozatím asi stačilo.
Všem děkuji mnohokrát za případné odpovědi,
s pozdravem Radek Žalud.