[Fanda] dotaz

Jevgenija Chernysh zasminka na email.cz
Sobota Říjen 23 17:00:06 CEST 2010

Dobrý den,
Děkuji mockrát! funguje to!
Můžu se ještě zeptat, dají se ty vytvořené profili smazat? mám tam
španělštinu, takže když dam ctrl+jawskey+s, tak se mi v nabídce objeví taky,
ale nechci ji tam.
Děkuji
Jevgenija
----- Original Message -----
From: "Petr Oberreiter" <oberreiter na braillnet.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Saturday, October 23, 2010 1:37 PM
Subject: Re: [Fanda] dotaz

Dobrý den,

i v JAWS 10 se dají nastavit stejné jazyky jako ve starších verzích JAWSu.
Jen se k nim přistupuje malinko jinak a to přes tzv. profily.

Vstupte do menu JAWSu (JAWSkey+J) zde položka Nastavení, dále Hlasy a v nich
Obecná nastavení. Tím se dostanete do dialogového okna pro nastavení
profilů. První co zde nastavujete, zda je nastavení pro všechny aplikace
nebo jen tu, ze které byl dialog vyvolán (jazyk lze měnit pouze u nastavení
pro všechny aplikace tzv. výchozí nastavení). Po tabulátoru si vybíráte
profil, který chcete upravit, zde si musíte vybrat profil Eloquence. No a
pak jdete dále, kde upravujete parametry hlasu jako rychlost a další. Mezi
těmito parametry je i jazyk, který také můžete změnit, mimo jiné je zde i ta
francouzština. No a pak stačí jen pomocí ok uložit a je hotovo.

Pokud se budete chtít vrátit zpět k češtině, použijete stejný dialog, kde si
v seznamu profilů vyberete primární nebo ten, který byl aktivní před výběrem
profilu Eloquence.

Změnit aktuálně používaný profil můžete i přes seznam profilů
JAWSkey+CTRL+S. Pozor zde si můžete pouze profil vybrat, nikoli měnit jeho
parametry.

Doufám, že je tento popis srozumitelný a bude fungovat i u Vás.

Hezký den, Petr Oberreiter.