[Fanda] Jaws a tapinradio

Petr Řehák peer.gustavsson na gmail.com
Úterý Říjen 19 09:03:54 CEST 2010

Dobrý den,

Nevím sice, jakým způsobem QT knihovny zobrazují na obrazovce text, ale
rozhodující je, že odečítače se dají naučit, aby aplikace založené na QT
knihovnách zpřístupnili. Zřejmě jediný způsob, jak QT aplikace zpřístupnit,
je využitím všech možností, které nabízí MSAA. QT knihovny podporují MSAA ve
velké míře, avšak jej v mnoha případech nepoužívají zcela korektně, takže
pokud odečítací program nedokáže automaticky řešit chyby v MSAA
implementaci, může to skončit například i tak, že nevidíme v okně nic,
protože jinými způsoby se text detekovat nepodaří a detekce objektů přes
MSAA rovněž selže, zde by tedy bylo namístě skriptem přinutit odečítač, aby
si informace z MSAA vyčetl správně. Potýkám se se stejným problém nyní v
odečítačích firmy Dolphin, ale myslím, že vyčerpávající informace může podat
jedině některý z vývojářů NVDA, které v minulosti podporu QT knihoven
řešilo.

S pozdravem,

Petr Řehák

Tak