[Fanda] JAWS vs. flash ve Firefoxu (Re: Jaws a tapinradio)

Neděle Říjen 17 02:46:19 CEST 2010

Dobré odpoledne,

o problému s padáním flashe ve Firefoxu při zapnutém JAWSu jsem minulý
týden osobně mluvil přímo s Glenem Gordonem, jedním z hlavních
vývojářů JAWSu. Freedom Scientific si jsou problému velice dobře
vědomi, takže navrhované zaplavení stížnostmi je myslím plýtvání časem
a dobývání se do otevřených dveří, ale jestliže máte někdo času
nazbyt, zkazit tím asi nic nejde. Pokud jsem situaci správně pochopil
(připojil jsem se do dané diskuse až v jejím průběhu), problém je
podle všeho na straně Adobe, jejichž flash plugin pro Firefox reaguje
alergicky na zcela korektní MSAA dotazy, které mu JAWS posílá, což by
ostatně korespondovalo i obvyklým průběhem chyby kdy padající aplikací
je Firefox a JAWS zůstává běžet. Čili spíše než na novou verzi JAWSu
je potřeba čekat na novou verzi flash pluginu pro Firefox... Freedom
Scientific jsou samozřejmě s vývojáři Adobe v kontaktu, ale jak rychle
se problém podaří vyřešit těžko odhadnout, z letmého pohledu na beta
stránku (http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html) je
zřejmé, že u Adobe aktuálně řeší zásadnější otázky a zda se stíhají
paralelně věnovat problému, který se celosvětově týká řádově stovek
uživatelů, je otázka... Nebo možná není... :-(

Dobrou noc.

Michal Jungmann