[Fanda] Už jse někdo musel řešit odmítnutí elektronicky podepsaného dokumentu úřadem?

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Čtvrtek Únor 25 00:46:18 CET 2010

Dobrý den, mám tu námět, dle mého názoru korespondující s naší
konferencí. Problematika zacházení s QCA podepsanými maily a přílohami
vzhledem ke zrakovému postižené se zatím nikde moc neprobírala. Něco
málo jsem zde naznačil při vláknu o formulářích k daňovým přiznáním.

Tentokrát ale začnu diskusi na téma ovladatelnosti a možnosti
nastavení aplikací bez pomoci zraku k následujícím účelům.

Modelová situace: Jsem těžce zrakově postižený a používám podpůrné
programy (hlasové výstupy, odečítače obrazovky, lupy s podporou
hlasového výstupu a další). Jelikož mám i další postižení, které mně
znemožňuje kdykoliv se dopravit na úřad, rád bych použil technologie
21. století, konkrétně kvalifikovaného elektronického podpisu a
případně i datové schránky. Problém nastává tehdy, kdy si neumíme
poradit s nastavením programů, které mají umět námi rukou podepsaný
naskenovaný dokument řádně elektronicky podepsat tak, aby byly splněné
veškeré náležitosti zákonů a vyhlášek. A já se ptám, už toto někdo
řešil? Z jakého důvodu se příspěvkové organizace tímto problémem
nezabývají a nenabídnou prostřednictvím svých lektorů pro zrakově
postižené manuály zdarma, jak v těchto případech postupovat právně,
ale i technicky?

Můj malý článek na mém blogu naleznete zde:
http://vit.bloguje.cz/836572-kvalifikovany-podpis-a-datove-schranky-dil-prvni.php

V případě, že nenaleznu konsensus na pozitivní řešení, budu nucen
celou věc řádně medializovat ve veřejnoprávních médiích, jelikož jsem
se u nápomocných slepeckých organizací setkal jen s odmítáním.

Mirek