[Fanda] K ipodom Nano + voiceover

GARAI Csaba csabag na centrum.cz
Středa Únor 24 11:56:05 CET 2010

Ahoj, ako som písal predtým.
Všetko čo teraz napíšem mám len teoreticky naštudované.:)
Voice Over je už v prehrávačoch, iba nie je ozvučený. Ozvučenie sa nainštaluje po pripojení k PC, alebo k Apple. V PC by mal byť nainštalovaný Itunes software pre synchronizáciu Ipodov, Iphonov atd..
Po pripojení k PC sa pravdepodobne v Itunes vyberie voľba ozvučenie Ipodu a potom by mal Itunes ponúknuť výber z nainštalovaných syntéz. Po výbere syntézy sa ozvučenie vykoná samo.
Aspoň takto som to pochopil z popisu.
Viac na odkaze tu, ktorý sem poslal Tom Valúšek pred rokom:
http://www.apple.com/accessibility/itunes/vision.html
Problémom môže byť, že Itunes nemusí kecať s odčítačmi, vyskúšané nemám. Na stránkach Apple popisujú, že Window Eyes od nejakej verzie Itunes podporuje.
Zaujímavé je, že ozvučenie Voice Over by malo byť aj v bežných počítačoch od Apple, niečo sa tu už o tom popísalo, mimo iné bol problém ten, že hlasy boli len anglické. Včera ale Apple vydal kompletnú lokalizáciu pre CZ aj SK:
Apple vydal oficiální CZ a SK lokalizaci Mac OS X Snow Leopard
http://www.zive.cz/default.aspx?article=151026
Voice Over je samozrejme aj v Iphonoch a Ipod Touchoch (aspoň podľa niektorých popisov), len recenzenti Iphonov majú trochu pomýlenú terminológiu, keď funkciu Voice Over vysvetlujú ako hlasové ovládanie a nie ozvučenie, takže dôkladné preskúmanie možnosti ozvučenia výrobkov od Apple čaká na niekoho, kto by sa tým chcel, alebo mal čas zaoberať. IMHO by Ipod Nano mohol byť dosť dobrý prehrávač pre zrakovo postihnutých, keď sa vyskúšajú a zdokumentujú možnosti Voice Over.
Len by som asi doporučil - aj keď o niečo drahšiu 5th generáciu - oproti 4th má naviac vstavaný reproduktor a FM rádio (a samozrejme kameru.:)) Cs.

----- Original Message -----
From: "Ladislav Csepi" <lacoc na nextra.sk>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Wednesday, February 24, 2010 1:15 AM
Subject: [Fanda] K ipodom Nano + voiceover

Hojte, Pred časom som písal info, že Ipody Nano neobsahujú aplikáciu voiceover. Avšak v inej predajni mi bolo rečeno, že ju treba doinštalovať. Vie niekto, čo je k tomu treba a môže mi poslať akýsi návod, že keď Nano kúpim, aby som si to vedel i zprevádzkovať? A kde zoženiem ten voiceover s Cz jazykovým balíkom? Aj mi to tam ukazovali, ale zjavne by chceli aby som si to kúpil u nich, potom by mi to asi aj spravili do použiteľnej verzie, no docela by som si to rád urobil i sám podľa návodu.
Vopred dikes za info - Laco
Ladislav Csepi
Ponúka masérske a poradenské služby
neváhajte a zavolajte na 00421905199263
alebo navštívte stránku
www.csepi.szm.sk
u nás sa vám určite uľaví
vieme zaistiť aj ubytovanie, návštevu skvelého termálneho kúpaliska a iné služby

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4891 (20100223) __________

http://www.eset.cz