[Fanda] Office 2007 versus odecitace

gp1 gp1 na nextra.sk
Středa Únor 24 09:52:37 CET 2010

Ahoj!
Kamarát pred dvoma rokmi kupoval notebook, ale verzia MS office 2003 sa už
oficiálne nepredávala. Kúpil teda plnú verziu 2007 a potom mu MS navrrhol
dve varianty:
1. za 175 korun napálenie CD
2. zadarmo stiahnuť ISO obraz z ich servera
Kamarát využil druhú možnosť a product key mu poslali mailom.
Takže teraz mu leží doma jedna krabica s verziou 2007, ale v notebooku
používa OEM verziu 2003 poskytnutú Microsoftom.

Podobnú skúsenosť mi popisovali v jednej firme dodávajúcej počítače.
Tolko moja skúsenosť s jednaním s firmou Microsoft ohladom downgrade.
Inak odmietli mi poskytnúť poradenský servis pre Windows XP PRO s
odôvodnením, že pre OEM verzie neposkytujú žiadny servis a môžem byť rád, že
mi umožnia update service packami...
Za modifikované inštalácie od výrobcov notebookov vraj nepreberajú žiadnu
zodpovednosť...

Tolko realita.

Peter

----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Wednesday, February 24, 2010 9:05 AM
Subject: Re: [Fanda] Office 2007 versus odecitace

Dobré odpoledne,

jedna zásadní poznámka k problematice downgrade:

Podmínky se u Microsoftu liší podle produktů, čili jsou jiné pro
Office, jiné pro Windows (a tak dále... :-).

> OEM verzia sa v žiadnom prípade nepovažuje podla Microsoftu za plnú
> verziu,
> takže nemožno žiadať downgrade na nižšiu verziu!!!

Platí pro Office (viz Mirkem odkazovaný dokument), neplatí pro
Windows, zde lze v případě Vista Business či Ultimate legálně provést
downgrade na XP Professional i v případě OEM verzí. Totéž platí pro
Windows 7 Professional či Ultimate, downgrade na Visty je možný
trvale, downgrade až na XP prý pouze do vydání prvního Service Packu
pro Windows 7. Ve všech případech je downgrade legálně možný pouze na
stejnou edici a jazykovou verzi jako je zakoupená licence; u Home
edicí downgrade možný není.

> Ak máš legálne plnú vyšiu verziu software od Microsoftu , môžeš požiadať o
> downgrade ...
> V tom prípade Ti microsoft poskytne inštalačku aj licenciu

Máte prosím tuto informaci ověřenou v praxi? V Česku to tedy v praxi
rozhodně funguje jinak, downgrade Windows můžete za výše zmíněných
podmínek provést, nemusíte ani žádat o žádné povolení, ale žádnou
licenci, Product Key ani média vám Microsoft rozhodně neposkytne,
ověřeno na infolince.

Hezký den.

Michal Jungmann

http://www.eset.sk