[Fanda] Office 2007 versus odecitace

Rick Wakeman Wakeman na seznam.cz
Úterý Únor 23 16:30:09 CET 2010

Zdravím,
tak pro zajímavost několik mých postřehů. Zhruba před rokem a čtvrt jsem
obdržel PC se sadou Office 2007 a hlas. výstupem Jaws8. Jako OS jsem si
vybral Win XP Home edition.
Sada MS Office 2007 mi nepříjemně překvapila jednak svým uspořádáním a
jednak na můj vkus zbytečnou robusností. Zřejmě většinu funkcí, kterou
nabízí nevyužiji a myslím, že ani ostatní uživatelé s poruchou zraku.
Jelikož ke mě chodil lektor, naučil mne jak se v této sadě pohybovat pomocí
Jawsu. Celkem to šlo, ale poněkud komplikovaně a zbytečně složitě. Po dvou
měsících seznamování mi došla trpělivost a takjsem tuto sadu jednoduše
odinstaloval a nainstaloval jsem si sadu MS Office pro Vin XP, verzi z roku
2002. Když ke mě přijel lektor, tak i jemu se zjevně ulevilo.
Čili, dle mého názoru nejde o Jaws, který si s danou aplikací poradí, ale
zádrhel je v nepřehlednosti, a spousty vnoření částí sady MS Ofice 2007.
Konzultoval jsem tuto věc s vidícími přáteli a většina potvrzuje, že se sada
MS Office 2007 příliš nepovedla. A ovládání je pro ně také nepříjemnější než
sady předchozí.
     Pavel Šrubař
----- Original Message -----
From: "Pavel Kerouš" <pavel.kerous na fjfi.cvut.cz>
To: "Fanda Konference" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Tuesday, February 23, 2010 11:40 AM
Subject: [Fanda] Office 2007 versus odecitace

Ahoj, muzete mi, prosim, sdelit sve negativni zkusenosti s aplikacemi Office
2007, popripade Office 2010 pri pouziti Jaws, WinEyes a SuperNovy? Zajima
mne konfrontace s jakoukoli verzi uvedenych screenreaderu, Diky,

Pavel Kerouš

správce IT, Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská, ČVUT

kerous na fjfi.cvut.cz