[Fanda] software na dane?

Václav Toul toul.vasek na seznam.cz
Úterý Únor 23 14:22:34 CET 2010

A krom zmíněných formulářů existuje na daně ještě nějaký software, u něhož by nebyl problém s Jawsem?
Předem díky za odpověď.
Václav Josef Toul
mobil Vodafone: 777 991 468
e-mail: toul.vasek na seznam.cz
univerzitní: cracatit na mail.muni.cz
Skype soukromý: cracatit2006
Skype práce: vaclav.toul.2008
ICQ pouze po 20:00 večer: 468 285 396
Nick: cracatit

----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Tuesday, February 23, 2010 2:17 PM
Subject: Re: [Fanda] software na dane?

> není možné sehnat na netu formulář do 602 Filleru?

Formulář pro 602XML Filler bude k dispozici až na konci února, viz

http://www.mesec.cz/dane/dan-z-prijmu/pruvodce/interaktivni-danova-priznani/

> S ním by měl Jaws fungovat, nebo ne?

Dost bych o tom pochyboval, loňská verze rozhodně nefungovala. Problém
je na straně 602XML Filleru, který standardně nemá k políčkům
přiřazeny textové popisky.

Na stránce

http://finance.idnes.cz/danove-priznani-za-rok-2009-behem-par-minut-stahnete-si-formular-p65-/p_dane.asp?c=A100104_153411_p_dane_ven

je k dispozici interaktivní formulář pro Microsoft Excel. Z hlediska
ozvučení to není úplně ideální, popisky políček je nutné zjišťovat
ručně přes JAWS kurzor (JAWS k PC, šipka hore, přečti od kurzoru a pak
zpět na PC kurzor), ale při troše snahy by to myslím mohlo být
použitelné, v krajním případě s mírnou dopomocí někoho koukavého...

> ja nevim jake sou ulevy na co jak se co odecita

Oba zmiňované formuláře jsou interaktivní, tj. část údajů -- své
příjmy a výdaje, zaplacenou daň apod. -- vyplníte a zbytek -- kolik
zbývá doplatit či výše přeplatku -- se Vám automaticky dopočítá.
Alealespoň základní znalosti daňové problematiky je myslím nutná vždy,
i v případě použití nějakého účetního software...

Hezký den.

Michal Jungmann

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4889 (20100223) __________

http://www.eset.cz