[Fanda] Je mozne odinstalovat ang klavesnicu?

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Středa Únor 17 21:58:31 CET 2010

  Ahoj Miloš, no vtip je vtom že Word mám slovenský, windows mám slovenské,
všetko mám slovenskéí a napriek tomu sa klávesnica vždy prepne na anglickú.
Winbrail tu mám tiež a v ňom sa klávesnica prepínala na anglickú odjakživa
ale čo je zaujímavé, vo Winbraile sa mi klávesnica vôbec nedá prepnúť na
slovenskú. Teda ak chcem priamo vo Winbraili zeditovať text, dopísať nadpis
alebo dačo opraviť, tak znak zo slovenskej abecedy tam proste nevložím.
klávesnica sa neprepne a namiesto š sa vloží 3 namiesto á 8 a podobne.
  Inak vo všetkých programoch sa deje taká divná vec, že ak si aj prepnem
klávesnicu na slovenskú a idem písať napríklad dlhé o, tak stlačím klávesu
pre dĺžeň ale Jaws povie "rovná sa" ako keby bola klávesnica anglická
napriek tomu napíše znak správne teda dĺžeň a po vpísaní znaku je všetko OK.
Proste je to zvláštne, že aj keď prepnem klávesnicu na slovenskú tak po
stlačení Jaws stále číta znaky ako keby boli z ang klávesnice, hoci sa už
píšu správne.

   Š K

----- Original Message -----
From: "Miloš Šmíd" <smid.milos na gmail.com>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Wednesday, February 17, 2010 4:06 PM
Subject: Re: [Fanda] Je mozne odinstalovat ang klavesnicu?

Ahoj, Štefane,
a Ty máš Word taky anglický? Proč ne slovenský - v tom bude totiž ten
problém.
Nám se to v laborce stává, když přejdeme do WinBraillu, tedy programu
pro přípravu textu a tisku na braillské tiskárně. Přepne klávesnici na
anglickou.
To si pak chceš pamatovat všechny ascii hodnoty anglických
programátorských znaků.
Je fakt, že zrovna teď digitalizuji a až dosud jsem přepínal pro
zapsání znaků # @ { } (slovy number, zavináč, složená otevřená,
složená zavřená) klávesnici, což je otrava - daleko pohodlnější je
Alt+35, Alt+64, Alt+123 a Alt+125, jenže tohle jsou čtyři kombinace,
pro programování si asi musíš zapamatovat více programátorských znaků.
Už jsi v tom něco podnikl - podařilo se odinstalovat tu anglickou
klávesnici?
To mě se spíše stává, že stisknu Ctrl+Shift a jsem ve slovenské
klávesnici a nebo že omylem místo Delete nebo Home stisknu zároveň i
Insert, ale na blokování Insertu mám takovou utilitku, jen se mi
nechce se takhle rozmazlovat.
Měj se fajn. Miloš

__________ Informacia od ESET NOD32 Antivirus, verzia databazy 4872
(20100216) __________