[Fanda] Mrkvosofti zase zaperlili

adelcia slowaczka.adelcia na gmail.com
Pátek Únor 12 18:31:03 CET 2010

presne tak umna to prebehlo bez najmensich problemov a system mi super funguje. adela
----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Friday, February 12, 2010 6:24 PM
Subject: Re: [Fanda] Mrkvosofti zase zaperlili

Tomáši,

nejsem žádný velký přítel Microsoftu, ale v tomto případě bych se jej
zastal. "Odborníci" za Živě totiž zapomněli zmínit, že popisovaný
problém s aktualizací KB977165 nejspíše souvisí s napadením souboru
ATAPI.SYS jistým trojským koněm, na čistém systému proběhne
aktualizace bez problémů. Obojí mohu potvrdit z praxe, mám tady jak
několik XP strojů, kde update proběhl naprosto v pohodě, tak kamarádky
notebook se zavirovaným ATAPI.SYS, který se po update zhroutil. Blíže
třeba

https://patrickwbarnes.com/blog/2010/02/microsoft-update-kb977165-triggering-widespread-bsod/

leč pochopitelně anglicky. Tímto jazykem patrně redaktoři Živě
nevládnou, neboť najít výše odkazovaný článek lze za pomoci strýčka
Google prakticky obratem, na vhodně formulovaný dotaz vyleze dokonce
jako první odkaz, viz

http://www.google.com/search?q=what%20computers%20was%20affected%20by%20kb977165

Většina antivirů (až na pár výjimek v čele s mým oblíbeným avastem :-)
dokáže daný virus/trojan detekovat, viz například

http://www.virustotal.com/analisis/85aa49f587f69f30560f02151af2900f3dc71d39d1357727ab41b11ef828a7ff-1265925529

takže panika je víceméně zbytečná, se slušným antivirem nebudu mít
ATAPI.SYS napadený = nebudu mít problém s updatem.

Hezký víkend.

Michal Jungmann

__________ Informacia od ESET NOD32 Antivirus, verzia databazy 4861 (20100212) __________

http://www.eset.sk