[Fanda] Windows 8 mají být údajně uvedeny už příští rok

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Úterý Únor 9 22:15:20 CET 2010

XP Pro SP3 s dvojjádry pracovat umí na plno, v praxi jsem se
přesvědčil při přechodu z Adobe Audition 1.5 na verzi 3.01.
Uložení wavu o minutáži 45 trvá 3-4 sekundy. Dříve trvalo sekund 15 a
více. Taktéž i speciální efekty trvaly na zpracování dvakrát déle, i
více. Na stejné mašině, na stejném procesoru. Takže tvrdit, že XP
neumí pracovat s oběma jádry je zavádějící. Dále pak existuje možnost
si udělat vlastní instalaci pro netbook s pomocí nLite, kde vyřadíme
věci, které nepotřebujeme a tím se chod systému zrychlí, jelikož
vyřeaíme nepotřebné služby, které zbytečně hnijí v operační paměti.
Dále pak běžný uživatel nemá dostatek prostředků na to, aby zjistil,
proč se ten a ten systém chová na netbooku rychlejí. Důvodů takového
chování může být hodně, od ošizeného HW, kde se spousta věcí nezavede
a tudíž se systém chová rychleji, až po tuning dodaného systému od
výrobce. A tak dále... Rychlejší komprimace, demuxace, ukládání, nikdy
novější systém neudělá, leda že by sám tweakoval a přetaktovával
stávající HW, což je pro něho na škodu z hlediska výdrže. Raději
pomalu, ale jistě, než rychle a za dva roky do šrotu. Mirek