[Fanda] externí harddisk

Michal Krch michal.k na braillnet.cz
Pondělí Únor 8 15:48:09 CET 2010

zdravím na Fandovi,
chci se s vámi podělit o finále výběru externího harddisku pro bezpečné
zálohování dat. Jde o externí disk s mirroringem WESTERN DIGITAL HDD 3,5''
2000GB USB Mirror black new. Podrobnosti o něm jsou např na:
http://www.datart.cz/katalog/Externi-pevny-disk-WESTERN-DIGITAL-HDD-3-5-2000
GB-USB-Mirror-black_new.html
Celý disk je ve velmi plastové skříni a nepůsobí nikterak bytelně.
V továrním nastavení má kapacitu 1TB.
Maximální naměřenou spotřebu má 20W a při zápisu spotřebovával cca 12-14W.
Disk umí usnout a  v tomto režimu   spotřeba činila cca 5W.
Vypínací tlačítko disk pouze uspí. K probuzení jej přivede zapnutí PC
respektive stisk tlačítka na zadní stěně.
Ovladač pod Vistami funguje bezproblémově a rychlost zápisu byla cca 16-19
MBps což při zálohování cca 300GB vyžadovalo dostatek trpělivosti. Win
hlásily odhadovaný čas přes 4 hodiny.
Harddisk po pár minutách nečinnosti usíná což je fajn leč spotřeba okolo 5W
v tomto režimu není zanedbatelná.
Ke spolehlivosti se samosebou vyjadřovat nelze a věru netuším jakým způsobem
by přístroj signalizoval poruchu jednoho z vnitřních harddisků.
s přáním všeho dobrého Michal

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz
[mailto:fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz] On Behalf Of Jiří Stojaník
Sent: Wednesday, December 23, 2009 2:59 PM
To: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
Subject: Re: [Fanda] externí harddisk

Zdravím,
já mám dobré zkušenosti s Western digital my book studio edition ii, má
kapacitu 2 TB, ale v rámečku jsou vlastně disky 2, každý s kapacitou 1
TB a lze je používat i s poli raid0 nebo 1, to už bude  záležet na vás.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Stojaník.