[Fanda] Po startu Windows nejde monitor

Pátek Únor 5 11:24:03 CET 2010

Dobré odpoledne Martine,

shodou okolností se mi tento týden dostal na stůl počítač s Intel
grafikou, a chová se to opravdu zvláštně. Jestliže počítač spustím bez
monitoru, pak se  -- bez ohledu na předchozí nastavení -- grafika
přepne do režimu 1024x768 s frekvencí 85 Hz, v rozhraní intelského
ovladače (Ovládací panely, Intel GMA Driver, Nastavení zobrazení) je
však uvedena frekvence 60 Hz neodpovídající realitě. Pokud jdu do
klasického nastavení (Zobrazení - vlastnosti, karta Nastavení,
Upřesnit, karta Monitor, Obnovovací frekvence), zde je vidět reálná
hodnota 85 Hz, leč provedená změna platí pouze do příštího restartu
bez monitoru... Při běžném spuštění se zapnutým monitorem se naštěstí
frekvence nastaví správně podle monitoru, takže jsem nepátral, proč k
výše zmíněné podivnosti dochází a zda resp. jak se jí případně lze
zbavit, ale třeba Vás i tato stručná informace bez bližšího vysvětlení
posune o něco dále...

Hezký den.

Michal Jungmann