[Fanda] Netbook či notebook?

Ladislav Csepi lacoc na nextra.sk
Úterý Únor 2 11:00:52 CET 2010

Zdar, Ehm: ak vám nevadí večší rozmer notebooku a váha cez 3 kg, tak vrele doporučujem Acer aspire s rady začínajúcej číslom 7, ale ešte lepšie 8 a 9 sú to výkonné multimediálne notebooky s dobrými pántami, kvalitným zvukom vrátane zabudovaného basového repráku, dobrou klávesnicou vrátane numerického bloku a inými vymoženosťami. Napr. v Alze ho zoženiete za dobrú cenu, cca kolo 20 tisíc, ale skôr nižšiu, xp na ne nedávaj, je stavaný už na visty a sedmičky. Mne sa napr. v xp nepodarilo rozozvučať basový repráček a to mi vadilo, tak som sa vrátil k vistám. Netbook by som vzhľadom k tvojim prianiam neodporúčal, tie sú vhodné skôr na komunikačné aplikácie, napr. Skype, Miranda, Klango atd.... ale je to prirodzene vec názoru. Mám tu starší typ eee 701 surf 4 g od Asusu a na to sa mi výborne hodí, je malinký, tak ho strčím i do väčšieho vrecka bundy a na dovolenke na komunikáciu s okolím je super. Takže asi tak - Laco
  ----- Original Message -----
  From: Martin Beran
  To: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
  Sent: Tuesday, February 02, 2010 10:27 AM
  Subject: [Fanda] Netbook či notebook?

  Milí Fandové,
  vím, že se tu na toto téma tak trochu mluvilo, ale přesto bych se rád
  zeptal zkušenějších:
  tak nějak pošilhávám po nějakém přenosném počítači na cesty, často se mi
  stalo, že byly chvíle, kdy bych ho např. na dovolené ocenil.
  Nějak se nemohu rozhodnout, zda pořídit netbook či raději notebook. S
  ohledem na nutnost odečítače obrazovky, požadavku na slušně veliký hard
  disk, na nějž by se vešlo hodně muziky (a vzhledem k tomu, že jsem
  hudební fajnšmekr, tak nejraději v nekomprimované formě) a asi kvůli
  pohodlné klávesnici mi nějak lépe vychází notebook, ale rád si to nechám
  vyvrátit. Samozřejmě požaduji i slušný zvuk, přístup na Internet přes
  wi-fi, ale to je předpokládám dnes už standard.
  Nedávno jsem na prezentaci kompenzačních pomůcek v naší odbočce SONS
  viděl nějaký netbook od MSI, přesný model bohužel nevím.
  Co mi na první dotek vadilo byla malá klávesnice, kryty působily nějak
  křehce a také mi vadila absence CD/DVD mechaniky.
  Bohužel jsem neměl příliš času na otestování, stroj jsem si nastartoval,
  abych viděl odezvu aplikací, ta vcelku ušla, ale pravdou je, že v
  netbooku byly 2 GB RAM a hard disk o kapacitě 160 GB, to by mi asi stačilo.
  Chci se tedy zeptat těch, kteří netbook mají zejména na to, jak to
  chodí, pokud se do Windows nainstalují takové ty aplikace jako antivir,
  nějaký antispyware, firewall a pod.. Nekouše se to příliš? Jestli mě
  něco dokáže zdeptat, tak je to čekání na spuštění softwaru (smích).
  Dalším argumentem je fakt, že se nemohu rozhodnout, zda má dnes ještě
  vůbec smysl kupovat stroj s ixpéčky, nebo jít do Windows 7.
  Omlouvám se za asi trochu vágní mail, ale v této problematice se až tak
  nevyznám, samozřejmě, že jsem dohledal nějaké ty recenze, články a pod.,
  ale ty jsou ve většině psány z pohledu vidomého uživatele, který
  nepotřebuje speciální software jako my a také se na věc dívá jinak.
  Zdraví a děkuje Martin.

  http://www.eset.sk