[Fanda] Netbook či notebook?

Martin Beran jazzeman na seznam.cz
Úterý Únor 2 10:27:04 CET 2010

Milí Fandové,
vím, že se tu na toto téma tak trochu mluvilo, ale přesto bych se rád
zeptal zkušenějších:
tak nějak pošilhávám po nějakém přenosném počítači na cesty, často se mi
stalo, že byly chvíle, kdy bych ho např. na dovolené ocenil.
Nějak se nemohu rozhodnout, zda pořídit netbook či raději notebook. S
ohledem na nutnost odečítače obrazovky, požadavku na slušně veliký hard
disk, na nějž by se vešlo hodně muziky (a vzhledem k tomu, že jsem
hudební fajnšmekr, tak nejraději v nekomprimované formě) a asi kvůli
pohodlné klávesnici mi nějak lépe vychází notebook, ale rád si to nechám
vyvrátit. Samozřejmě požaduji i slušný zvuk, přístup na Internet přes
wi-fi, ale to je předpokládám dnes už standard.
Nedávno jsem na prezentaci kompenzačních pomůcek v naší odbočce SONS
viděl nějaký netbook od MSI, přesný model bohužel nevím.
Co mi na první dotek vadilo byla malá klávesnice, kryty působily nějak
křehce a také mi vadila absence CD/DVD mechaniky.
Bohužel jsem neměl příliš času na otestování, stroj jsem si nastartoval,
abych viděl odezvu aplikací, ta vcelku ušla, ale pravdou je, že v
netbooku byly 2 GB RAM a hard disk o kapacitě 160 GB, to by mi asi stačilo.
Chci se tedy zeptat těch, kteří netbook mají zejména na to, jak to
chodí, pokud se do Windows nainstalují takové ty aplikace jako antivir,
nějaký antispyware, firewall a pod.. Nekouše se to příliš? Jestli mě
něco dokáže zdeptat, tak je to čekání na spuštění softwaru (smích).
Dalším argumentem je fakt, že se nemohu rozhodnout, zda má dnes ještě
vůbec smysl kupovat stroj s ixpéčky, nebo jít do Windows 7.
Omlouvám se za asi trochu vágní mail, ale v této problematice se až tak
nevyznám, samozřejmě, že jsem dohledal nějaké ty recenze, články a pod.,
ale ty jsou ve většině psány z pohledu vidomého uživatele, který
nepotřebuje speciální software jako my a také se na věc dívá jinak.
Zdraví a děkuje Martin.