[Fanda] Pristupnost nove Prazske petky

Martin Balaz likvid1983xy na seznam.cz
Pondělí Únor 1 14:20:19 CET 2010

Zdravím,

tak jsem se zběžně mrkl na stránku s JAWS 10.0 uvedenou níže a vyčetl jsem
několik nepopsaných flash tlačítek, editační pole a toť vše.
ty tlačítka jsou nejspíš stránky, podařilo se mi jedno z nich odkliknout a
pak jsem se dostal i k textu, ale jako přístupný web mi to nepříjde... :O(
"Nové technologie spějí snad jen k horšímu"

M.B.

http://nvda.venik.org

----- Original Message -----
From: "GARAI Csaba" <csabag na centrum.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Monday, February 01, 2010 12:30 PM
Subject: [Fanda] Pristupnost nove Prazske petky

Zdravím,
chtěl bych poprosit někoho (třeba s Jawsem 10), aby se podíval (a) na
následujícím odkazu na měsíčník Prahy 5.
Jedná se o to, že změnili formát a grafiku zobrazování (podle tiskovky to je
revoluční). Nyní to má být vizuálně jako skutečné noviny v papíru (software
PageFlip), obávám se ale, že to s přístupností nebude mít mnoho společného.
J10 ani jiný momentálně po ruce nemám a narozdíl od dřívější bezproblémové
html verze mi WinTalker tady jaksi stávkuje.:)
http://www.praha5.cz/prazskapetka/
Dik, Cs.
Úřad > Tiskové zprávy
31.1.2010: Měsíčník Prahy 5 Pražská Pětka v nové elektronické podobě
Pražská pětka - měsíčník městské části Praha 5 je od tohoto
týdne na stránkách této městské části v nové elektronické podobě.
Jde o zcela nový způsob zobrazování PDF dokumentů na webu za pomoci
nejmodernějšího softwarového programu určeného pro publikaci
elektronických dokumentů PageFlip.  "Jsme první městská část,
která svým občanům přináší radniční měsíčník v tomto formátu.
Díky moderním grafickým efektům se prohlížení dokumentů po vizuální
stránce přibližuje zážitku ze čtení skutečné tiskoviny- stránky
Pražské pětky se skutečně otáčejí. Díky tomuto programu také
můžeme vyjít vstříc zájemcům o elektronické zasílání Pětky,"
vyjádřil se k novince starosta MČ Praha 5 Milan Jančík.
Elektronickou Pražskou pětku naleznou občané na stránkách městské
části Praha 5 pod odkazem www.praha5.cz/prazskapetka/. Nový formát
elektronické podoby Pražské pětky pro radnici zajistila společnost
E-invent s pomocí svého produktu PageFlip. Jedná se o nejmodernější
softwarový nástroj určený pro publikaci elektronických dokumentů.
Dokáže zobrazit všechny formáty, používané při prezentaci tiskových
materiálů: nejpoužívanější PDF, Adobe InDesign, Adobe Illustrator a
Microsoft PowerPoint. Samozřejmostí jsou obrázky ve formátu JPG, GIF nebo
PNG. Umožňuje takové věci, jako je efektní otáčení stránek
publikovaných dokumentů pomocí přirozeného listování jednotlivými
stránkami, zvětšení písma či fulltextové vyhledávání celém
časopise a export dokumentu do PDF. Výhodou programu je také plynulý
zoom, který při přiblížení a zvětšení textů umí zamezit jevu
zvanému "pixelace", bez ohledu na úroveň zvětšení se text zobrazí
vždy v optimální podobě. PageFlip také umožňuje prohlédnout si celý
dokument najednou v podobě miniatur jednotlivých stránek s možností
přímého přístupu na konkrétní stránku. Umí se také přizpůsobit
všem rozlišením obrazovky, aby se dokument objevil na monitoru počítače
v největším možném rozlišení. Jediným kliknutím myši lze dokument
vytisknout - ať už celý nebo jen vybrané stránky. Velice jednoduchý je
i import grafů, log, tabulek i komplexních grafik či dokonce filmů a hudby
do dokumentu. Program rovněž umožňuje libovolné nastavení zabezpečení
dokumentů- přístup k nim pak mají pouze oprávnění uživatelé.