[Fanda] Jaký notebook?

Čtvrtek Duben 29 00:25:34 CEST 2010

Dobré odpoledne,

před pár týdny jsem kamarádovi pomáhal vybrat levný notebook pro dceru
a pokud je Váš cenový limit opravdu 10 až 13 tisíc včetně daně, tak
myslím budete mít problém najít vůbec nějaký notebook, který by byl
alespoň trochu slušný...

> V prodejně mi známý radil HP compaq

Jaký konkrétně? HP vyrábí desítky modelů notebooků, takže rada "kupte
HP/Compaq" se podobá radě "kupte si škodovku"... Kamarád nakonec
koupil nejlevnější kousek z řady HP ProBook 4510s, já mám doma od
října také jeden z této řady (konkrétně VC431EA) a jsem moc spokojen,
ale do zadaného cenového limitu se v tomto případě vejdete maximálně u
modelů bez operačního systému, což asi není zrovna to, co hledáte...

> která by při přehrávání hudebních souborů neprodukovala nějaké rušivé zvuky

Co máte konkrétně na mysli? U některých notebooků prolézá do signálu
rušení z napaječe, což ovšem těžko zjistíte jinak než v praxi (problém
však lze většinou snadno vyřešit použitím galvanického oddělovače),
jinak by asi i obyčejná integrovaná zvukovka měla splnit svůj účel.
Minimálně vím o zvukaři, který na zcela běžný HP notebook nahrává
koncerty (pochopitelně asi jako "obyč" stereo záznam pro interní
potřebu, nahrávky pro vydání se počítám i v terénu nahrávají po
jednotlivých stopách, to bude trochu jiná třída techniky), takže bych
si tipoval, že když to v rozumné kvalitě leze dovnitř, mělo/mohlo by
to v přijatelné kvalitě lézt i ven, ale to už je opravdu spekulace, do
zvukařiny zase tolik nevidím, byť často a rád sedávám vedle zvukařů...

Dobrou noc.

Michal