[Fanda] vystříhání reklam z nahraného pořadu z Tv

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Pondělí Duben 19 07:42:41 CEST 2010

   Dobré ráno,

  v programe Virtual dub je možné strihať video aj bez zrakovej kontroly
teda myslím na to že program je prístupný odčítačom a po nahrávke sa
pohybujeme relatívne pohodlne. Pravdou však je to, čo písal Peťo, že sa pri
strihu orientujeme len podľa sluchu. Babračka pre vidiaceho to síce nie je
pokial má dobrý software lebo napríklad moja manželka ktorá s počítačmi robí
minimálne postrihá film za 3 minuty nakoľko vo Virtual dube sa šípkami
pohybujeme po snímkach takže stačí ísť šípkami doprava alebo doľava a
sledovať, aký je ešte na obrazovke záber, potom želané snímky označiť do
bloku a zmazať. Problém je však skôr v tom, že sa často stáva, že napríklad
logo reklamy sa ukáže o nejakú tú sekundu skôr alebo neskôr ako zvuk
prípadne neskôr zmizne. Výsledkom potom je, že podľa zvuku je film
zostrihaný dobre ale v obraze preblesne logo reklamy. Ak to ale urobí
vidiaci, môže reklamu jednoduchým spôsobom odstrihnúť presne no aj tak bude
zjavné kde reklamy boli pretože väčšina televízií po reklame na obrazovke
vypisuje názov filmu takže ak ide film a zrazu sa objaví jeho názov je
jasné, že tam bola reklama.

  Na margo samotného spracovania ešte toľko, že je dôležité, v akom formáte
máte nahrávku urobenú. Ak v avi, nie je problém film postrihať a zmeny
uložiť tak ako sme zvyknutí u zvukových súborov ovšem treba dať pozor na
správne nastavenia programu Virtual dub, lebo pri defauldnom nastavení Vám z
jedného filmu vznikne aj 10 gigové video. (úsmev)
  Ak máte ale nahrávku vo formáte mpg, tak žiaľ, nie je možné jednoducho
postrihať a uložiť zmeny, pretože programy nám dostupné s čítačmi obrazovky
síce umožňujú súbory mpg načítať ale nevedia ich vytvárať. Mpg teda musíme
načítať do programu, postrihať ale uložiť už v inom formáte a to je už
proces, kde ideme meniť kódovanie a formát čo si zasa vyžaduje správne
nastavenie programu.

  Záver: Postrihať reklamy bez zraku je možné, s rizikom nejakých tých
bliknutí reklamného loga vo filme. Je to možné urobiť úplne presne za pomoci
vidiacej osoby a to aj takej, s ktorá s počítačmi nerobí, ak ju navigujete,
resp ak Vám iba hovorí čo vidí. Program Virtual dub je blind friendli len ho
treba vedieť nastaviť.
  Viac súkromne.

     S pozdravom

       Š Kiss