[Fanda] ešte k notebookexpu

Ladislav Csepi lacoc na nextra.sk
Sobota Duben 10 17:33:25 CEST 2010

Hojte, Práve som sa vrátil z výstavi počítačov, ktorú som pred pár dňami avizoval v tejto konferencii. Tí,,, čo neboli, môžu ľutovať, tak obrovské množstvo notebookov pohromade fyzicky len tak nenájdete. Našťastie sa mi podarilo nahrať niekoľko prednášok do notebooku, za niekoľko dní ich budem mať spracované vo zvukovom editore a môžem ich niekde zavesiť. Takže ani tí, čo nemohli ísť neobídu úplne naprázdno, len škoda, že sa mi vybila baterka a ako to už býva, záložnú som mal vybitú.
Na mňa veľmi dobrí dojem urobil designovo veľmi malinký počítač prestigio, ktorý si odnesiete vo vrecku, pričom je to len akási miniatúrna počítačová skrinka a na prácu ho musíte pripojiť k monitoru a klávesnici. Výkonostne to asi nebude bohviečo, ale každopádne zaujímavosť. Taktiež zaujal okrem iného Toshiba qosmio, neviem, či som to správne napísal, je to nesmierne nadupaný multimediálny notebook v pravom zmysle slova. Okrem iného má dobrú klávesnicu, s hladkým povrchom a dá sa na nej i celkom fajn orientovať, čo nemožno o mnohých dnešných notebookoch povedať. Samozrejmosťou je tiež numerický blok a vstavaný basový reprák. Podobá sa na Acer aspire 7 a vyšší, no je to Toshiba so všetkým, čo Toshiby obnášajú, vrátane vnútorného vyhotovenia, software, záruky atd.... Oproti Aspire čo mám váži 5 kg, je určite vyspelejší, predsalen aspire 6 čo mám už má dva roky. No a predsalen acer Aspire 7 a vyššie sú o chlp lacnejšie, než vychytená Toshiba.
V neposlednom rade zaujal i Del svojim notebookom s nadštandartne riešenou ochranou proti fyzickému poškodeniu, vraj sa vyrába pre armádne účely a pôsobí fakt trošku robustným dojmom. Avšak určite ho nerozbijete, takže ak vám nevadí váha a robustnejší vzhľad, na vláčenie sa určite bude hodiť, nemusíte sa báť jeho pádu, či náhodnému nárazu, ako tomu je u bežných notebookov. Veď aj jeho vzhľad skôr pripomína kufrík na náradie. Sklamali ma však mnohé značky, napr. Msi, ktoré mali síce dobré stroje, ale ich klávesnica bola takpovediac nafigu. Okrem toho, že mi neimponuje drsný povrch klávesov, je na škodu, že tieto klávesnice vôbec nekopírujú rozloženie štandartných klávesníc, ako tomu bývalo kedysi zvykom a niektoré značky, či modeli si tento zvyk zachovali dodnes - viz Toshiba qosmio. Externých klávesníc boli však mrte a jak drôtové, tak i bezdrôtové. Výstava bola i predajná, takže sa dalo i dobre nakúpiť, jak z notebookov, tak i príslušenstva, napr. podložky so vstavanými reprákmi, batohy, tašky, myši atd.... Generálnym sponzorom bol internetový obchod notebook.sk, na jeho stránkach nájdete všetky modely, ktoré boli na výstave a ak sa u nich aj spýtate, tak určite budú vedieť na vystavované výrobky reflektovať. Tak asi v skratke - Laco
Ladislav Csepi
Ponúka masérske a psychologické služby
neváhajte a zavolajte na 0905199263
alebo snavštívte www.csepi.szm.sk