[Fanda] přípona wps

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Čtvrtek Duben 8 17:09:02 CEST 2010

Ahoj Radko, to by měl být textový dokument Microsoft Works, docela
stará záležitost. Přikládám seznam nejčastějších přípon souborů.

Mirek

Různé přípony souborů ,aneb co je to za soubor ?  (není tu asi vše co existuje ,ale vše podstatné se tu najde)
        Asociovaný program      Popis
#24             Soubor pro 24 jehličkovou tiskárnu
0       DoubleSpace     Komprimovaný disk
386     MS Windows      Ovladač zařízení pro MS Windows
602     WinText 602     Textový dokument
3DS     3D Studio       Soubor s definicí scény
s8BF    Adobe Photoshop         Filtr pro Adobe Photoshop
_DD     Norton Utilities        Soubor obsahující "ztracená data" vytvořený programem NDD
$$$             Dočasný pracovní soubor
A       ACE     Komprimovaný soubro
A       ADA     Zdrojový text prg. jazyka ADA
AD      After Dark      Šetřič obrazovky pro After Dark
AI      Adobe Illustrator       Soubor s vektorovou grafikou
ACL     MS Word 97      Soubory Autotext této aplikace
ACT     Action!         Soubor s prezentací
ADA     jazyk ADA       Zdrojový text prg. jazyka ADA
ABK     Corel Draw      Automatická záloha dokumentu
ADF     WinUAE  Obraz diskety z počítače Amiga
ADI     AutoCAD         Grafický soubor
AIF             Zvukový soubor
ANI     MS Windows 98   Animovaný kurzor
APJ     Homesite        Projekt aplikace Homesite
ARJ     ARJ     Komprimovaný soubor
ASE     3D Studio MAX R2        ASCII export scény
ASF     Přehrávač záznamů       Windows Media Audio nebo Video
ASM     Assembler       Zdrojový text jazyka Assembler
ASP     MS IIS  Stránky pro MS IIS, popř. MS PWS 98
ASX     Přehrávač záznamů       Zástupce Windows Media Audio nebo Video
AVI     Přehrávač záznamů       Video soubor
AU              Zvukový soubor
AUD             Zvukový soubor ke hrám firmy Westwood
AWD     Prohlížeč faxů  Dokument faxu
BAK             Záložní soubor starších DOS aplikací
BAS     MS Quick Basic  Zdrojový soubor programů v BASICu
BAT     MS DOS  Dávkový soubor pro MS DOS, lze v něm nadefinovat co a jak má být spuštěno
BGI     Borland Pascal  Ovladač pro grafický režim
BMI     Zoner Zebra     Bitmapový obrázek
BMP     ACDSee  Bitmapová grafika
BZ2     BZip2   Komprimovaný soubor
C       Borland C++     Zdrojové texty jazyka C (resp. C++)
CAB     WinZip 7.0      Komprimovaný soubor, obvykle instalace sw MS
CAG     Microsoft Office 97     Soubor MS Clipart Gallery
CDA     Přehrávač záznamů       Zvuková stopa Audio CD
CDF     MS IE   Soubor s definicí kanálů
CDR     Corel Draw      Soubor s vektorovou grafikou
CDS     Builder C++     Pomocný soubor pro práci s databází
CFX     AutoCAD 14-2000         Soubor s konfigurací
CHM     MS Windows      Kompilovaný soubor nápovědy
CHR     Borland Pascal  Soubor s definicí fontu
CIT     Microstation    Rastrový soubor pro Microstation
CLP     MS Windows      Soubor schránky (clipboardu)
CLS     Microsoft Visual Basic  Modul definice třídy
CMD     Connection Meter        Zaznamenává účet za Internet. V Windows XP každého z uživatelů PC zvlášť.
CNV     MS Office       Konvertor formátů MS Office
COB     Cobol   Zdrojový text jazyka Cobol
COB     TrueSpace       3D objekt
COM             Spustitelný soubor
CPD     MS Fax  Soubor editoru titulní schránky
CPP     Borland C++     Programovací jazyk C++
CPL     MS Windows      Komponenta Ovládacích panelů
CRL     MS Windows      Seznam odvolaných certifikátů
CSS     MS IE 4.0       Soubor s definicí kaskádových stylů
CSV     Textový editor  Soubor s textem oddělený středníkem
CUR             Ukazatel myši
DB      Paradox         Databázový soubor Paradox
DBF             Databázový soubor
DB2     dBase II        Databázový soubor
DCP     Borland Delphi  Kompilovaný projekt pro Delphi
DB3     dBase III       Databázový soubor
DCU     Borland Delphi  Kompilovaná unita pro Delphi
DFM     Borland Delphi  Soubor formuláře
DGN     Microstation    Grafický soubor
DIB     MS Windows      Bitmapový grafický soubor
DLL     MS Windows      Dynamicky linkovaná knihovna
DOT     MS Word         Šablona MS Word
DOC     MS Word         Textový dokument
DPR     Borland Deplhi  Soubor s projektem
DRV     MS Windows      Ovladač zařízení
DTF             Symantec Q&A Relational database datafile
DWF     AutoCAD 2000    Výkres pro publikování na internetu
DWG     AutoCAD 12-2000         Dokument s výkresem
DWT     AutoCAD 12-2000         Šablona pro nový výkres
DXF             Univerzální vektorový formát pro výměru dat mezi CAD programy
EXE             Spustitelný soubor
EMF     ACD See         Grafický soubor vektorového formátu
EML     MS Outlook Express      Dokument zprávy
EPS     Adobe Photoshop         Vektorový Postskriptový soubor
FAX     602Photo        Faxový dokument
FLA     Macromedia Flash        Vektorová animace programu Flash
FLC     Autodesk        Animace
FLI     Autodesk        Animace, max. rozlišení 320x200 bodů
FND     MS Windows xx   Uložené výsledky hledání
FOR     Fortran         Zdrojový text jazyka Fortran
FRM     MS Visual Basic         Soubor se definicí grafických formulářů
FRX     MS Visual Basic         Soubor s definicí ikon pro formulář
GB              Soubor s hrou pro konzoli GameBoy
GID     MS Windows xx   Index nápovědy
GIF     ACD See         Grafický formát vhodný zejména pro internet
GRA     MS Graph        Soubor s grafem
GRP             Soubor s definicí grafiky pro hru s enginem Build
H       Borland C++     Hlavičkové soubory jazyka C (resp. C++)
HLP     MS Windows xx   Soubor s nápovědou
HPF     ICQ     Informace o uživateli
HPP     Borland C++     Soubor s hlavičkou
HTM     MS Internet Explorer    Dokument HTML
HTML    MS Internet Explorer    Dokument HTML
HTT     MS Windows 98   Kompilovaný soubor HTML
IAF     MS Outlook Express      Soubor s definicí účtů
IOB     Imagine         3D objekt
ICO     MS Windows xx   Soubor s ikonou
IFF     ACD Seee        Grafický soubor z počítačů Amiga
INF     MS Windows      Instalační informace
INI     MS Windows      Konfigurační informace
JS      Java Script     Zdrojový text jazyka Java Script
JPG     ACD See         Grafický soubor
LIB     Borland C++     Exportované funkce knihovny DLL
LIN     AutoCAD 14-2000         Knihovna typů čar
LNK     MS Windows 95   Zástupce souboru
LSP     Lisp    Zdrojový text jazyka Lisp
LZ      WinZip  Komprimovaný soubor
LZH     WinZip  Komprimovaný soubor
LWP     WordPro         Textový dokument
MAP     HalfLife        Mapa k této hře
M3U     WinAmp  Seznam písní (playlist) pro přehrávače souborů MP3
MAK     MS Visual Basic         Soubor se seznamem objektů projektu
MASS    MASS Downloader         Soubor se seznamem souborů ke stažení
MDB     MS Access       Databázový soubor
MDB     MS Access       Databázový soubor
MDB     MS Access       Informace o pracovních skupinách MS Access
MID     Přehrávač záznamů       Hudební soubor
MNC     AutoCAD 14-2000         Soubor s definicí menu
MNR     AutoCAD 14-2000         Definice položek nabídky a ikon
MOD     WinAmp  Hudební soubor formátu MOD
MOV     Quicktime player        Video soubor Apple Quicktime
MP3     WinAmp  Hudební soubor formátu MPEG Layer 3
MPG     Přehrávač záznamů       Multimediální soubor
MPEG    Přehrávač záznamů       Multimediální soubor
MPP     MS Project 9
MSG     MS Outlook 97   Zpráva aplikace
MWP     WordPro         Šablona dokumentu
OBD     MS Binder       Pořadače MS Office 97
OCX     MS Windows      Knihovny funkcí
OPX     MS Office       Organizační diagram
P7C             Soubor digitálního ID
PAS     Borland Pascal  Zdrojový text programu v Pascalu
PAT     AutoCAD 14-2000         Soubor s definicí šrafovacích vzorů
PCX     ACD See         Grafický soubor
PDF     Acrobat Reader  Elektronický dokument firmy Adobe
PDD     Adobe Photoshop
PIF     MS Windows      Soubor s konfigurací DOS programů
PDB     Power Project   Elektronický dokument
PDF     Adobe Acrobat Reader    Elektronický dokument
PHTML   MS Internet Explorer    Hypertextový dokument
PHP     PHP     Zdrojové texty skriptů jazyka PHP
PL      Perl    Zdrojové texty jazyka Perl
PLS     WinAmp  Playlist (seznam písniček) pro WinAmp
PLT     AutoCAD 12-2000         Výstup pro tiskárnu
PNG     ACD See         Grafický soubor rozšířený zejména na internetu
PRE     Freelance Graphics      Soubor s prezentací
POV     POV-ray         ASCII soubor popisující 3D scénu
PPT     MS Power Point  Soubor s prezentací
PRZ     Freelance Graphics      Soubor s prezentací
PS      Ghostscript     Postscriptový soubor
PSD     Adobe Photoshop         Grafický soubor programu Photoshop
PSP     Jasc Paintshop Pro      Bitmapový soubor
PST     MS Outlook      Soubor osobních složek
PWD     MS Windows      Soubor s hesly
PWZ     MS Power Point  Průvodce aplikace MS Power Point
QT      Quicktime player        Video soubor Apple Quicktime
QXD     QuarkXPress     Dokument programu pro sazbu
RA      Real Audio player       Multimedální soubor
RAM     Real Audio player       Multimedální soubor
RAR     RAR     Komprimovaný soubor formátu RAR
RAW     ACD Seee        Grafický soubor
REG     MS Windows      Soubor s informací pro registry
RES     MS Windows      Soubor se zdroji (resources) pro programy ve Windows
RLE     ACD Seee        Grafický soubor
RM      Real Audio player       Multimedální soubor
RNX     Real Audio player       Multimedální soubor
ROM     WinUAE  Soubor s obrazem paměti počítače Amiga
RTF     Wordpad         Textový dokument
RV      Real Audio player       Multimedální soubor
SAM     Ami Pro         Textový dokument
SCN     TrueSpace       Soubor popisující 3D scénu
SCP     MS Windows      Skript telefonického připojení sítě
SCR             Spořič obrazovky
SCQ     ICQ
SHTML   MS Internet Explorer    Hypertextový dokument
SID     Mr. SID         Grafický soubor
STX     Kokeš   Soubor se seznamem souřadnic pro geodetický program
SWF     Shockwave       Vektorová animace programu Shockwave
SYS             Systémový ovladač
TAR     Windows Commander       Komprimovaný soubor
TEX     Corel Draw      Textura pro Corel Draw
TEX     TeX     Zdrojový text DTP programu TeX
TGZ     Windows Commander       Komprimovaný soubor
TIF     ACD See         Grafický soubor
TMP             Dočasný soubor
TPU     Borland Pascal  Přeložená jednotka (unita)
TTF             True type font MS Windows
TXT     Textový editor - např. Easy Pad         Textový dokument
UIN     ICQ     Soubor s identifikačním číslem uživatele
URL     MS IE   Zástupce www adresy, odkaz
VBP     Microsoft Visual Basic  Soubor se seznamem objektů v projektu
VBX     Microsoft Visual Basic  Soubor s uživatelskými komponentami (16-bit)
VBS     MS Visual Basic         Zdrojový soubor jazyka Visual Basic
VOC     WinAmp  Zvukový soubor firmy Creative Labs
VPD     Corel Ventura   Dokument programu pro sazbu
VXD     MS Windows 95   Ovladač zařízení
VRML            Virtuální scény
WAB     MS Outlook      Soubor Adresáře
WAD     Doom    Soubor s definicí grafiky a hudby pro hru Doom
WAV     Přehrávač záznamů       Zvukový soubor platformy Windows
WBMP    WAP-prohlížeče mobilních telefonů       Bitmapový formát pro protokol WAP
WDB     MS Works        Databáze
WHT     MS Netmeeting
WK1     Lotus 1-2-3     Dokument tabulkového procesoru
WK3     Lotus 1-2-3     Dokument tabulkového procesoru
WK4     Lotus 1-2-3     Dokument tabulkového procesoru
WIZ     MS Word 97      Průvodce aplikace MS Word
WKS     MS Works        Tabulka
WLG     MS Windows      Protokol programu Dr. Watson
WLS     602Tab  Sešit 602Tab
WM      Přehrávač záznamů       Soubor formátu Windows Media Audio
WMF     ACD See         Grafický soubor vektorového formátu
WML             HTML pro WAP - mobilní telefony
WP~     602Text - záloha        Textový dokument
WPD     602Text         Textový dokument
WPM     602Text         Soubor s definicí makra
WPS     MS Works        Textový soubor
WPT     602Text         Textový dokument - šablona
WRI     Write / Wordpad         Textový dokument
WRK     Cakewalk        Soubor s projektem programu pro tvorbu hudby
XAR     Corel Xara      Soubor s vektorovou grafikou
XCF     Gimp    Grafický soubor
XLA     MS Excel        Sešit MS Excel
XLB     MS Excel        Sešit MS Excel
XLD     MS Excel        Sešit MS Excel
XM              Zvukový soubor
XML     MS IE 5.0       Nová verze HTML
XLS     MS Excel        Sešit MS Excel
Z               Komprimovaný soubor
ZBR     Zoner Zebra     Vektorový obrázek
ZIP     WinZip  Komprimovaný soubor
ZMF     Zoner Callisto  Vektorový obrázek