[Fanda] Skvely plug-in, aneb vylepsete si Screamer-radio ci WinAmp

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Čtvrtek Duben 1 01:07:29 CEST 2010

Tak ono se to hodí spíš pro lidi, co nemají komponenty stvořené na
vysokou kvalitu přednesu zvuku (levná sluchátka do 5000 Kč, levné
reprosoustavy či monitory do 10000 Kč, měkký koncový zesilovač který
nemůže dodat kadenci v celém spektru- do 5000 Kč), což se týká většiny
komerční spotřební elektroniky, o malých bedýnkách k počítačům za pár
stovek ani nemluvě). Zařazením korekční úpravy spektra zvyšujeme dojem
lepší kvality zvuku, ale jen při nižších hlasitostech za předpokladu,
že zesilovač a reproduktory dokáží alespoň v minimální míře frekvence
reprodukovat (kdysi velký problém u zesilovačů Transiwatt, Tesla,
taktéž u reprobeden Tesla). Osobně mám počítač propojený do aparatury
z osmdesátých let minulého století- zesilovač Sony TA AX 410, bedny
Raveland a když si chci opravdu užít muziku, musím trochu zdůraznit 3
a 8 KHz, protože basy a výšky jsou silné dost. No, on je to zesilovač
v třídě A, takže označení Legato Linear sedí, jen ten počítač se do
něho pořád snaží posílat více basů a výšek, než je zdrávo. Mirek