[Fanda] iris readiris

Pondělí Listopad 30 18:09:20 CET 2009

> Ikdyž za skenování nedostávám peníze, tak jedna naskenovaná dvojstrana za
> 6 vteřin, když si pak propočítáte jak dlouho trvá kniha o rozsahu dejme tomu
> 330 stran, myslím že dojdeme k hodně zajímavému číslu. :))

Na uvedeném příkladu (330 stran a 6 vteřin na dvojstranu) může být
časová úspora při skenování tak půl až jedna hodina, záleží na
rychlosti srovnávaného skeneru. Pokud bychom pro základní výpočet
vzali čistou hodinovou mzdu 100 Kč, pak na zaplacení cenového rozdílu
mezi OpticBook 4600 a běžným lepším skenerem (viz třeba již zmíněný
Canon CanoScan 5600F či podobný CCD skener) potřebujete podobných knih
naskenovat naskenovat 100 až 200 a teprve poté se Vám nákup dražšího
skeneru vyplatí. Budete-li mít hodinovou mzdu poloviční (či ještě
nižší jak naznačují někteří nejmenovaní skenovači), musíte počet knih
vynásobit dvěma (či příslušným koeficientem) a dostanete se kupříkladu
k číslu 200 až 400 knih neboli 60 až 120 tisíc stránek -- teprve po
naskenování podobného objemu se Vám skener zaplatí a začne
"vydělávat"...

Hezký den.

Michal Jungmann