[Fanda] Par drobnosti k Nvda

Miroslava Zavodna miroslavazavodna na seznam.cz
Pondělí Listopad 30 16:28:11 CET 2009

Dobrý den, asi měl odpovídat někdo jiný, ale napíšu já. Napsala jsem:
11.1.
a do políčka pro nahradit "jedenáctého ledna"a ono mi to čte "1 prvního
ledna".
Dávala jsem to do výchozího slovníku. Zajímavé ale je, že když jsem napsala
dnešní datum, tedy
30.11.,  a do políčka nahradit napsala
"třicátého listopadu", přečetl skutečně "třicátého listopadu".
Tak opravdu nevím, kde dělám chybu.
Hezký den
            Mirka

----- Původní zpráva -----
Od: "Peter Vágner" <pvdeejay na gmail.com>
Komu: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Odesláno: 30. listopadu 2009 13:48
Předmět: Re: [Fanda] Par drobnosti k Nvda

Dobrý deň,

Dňa 30.11.2009 10:54, Michal Suchý  napísal:
> když při čtení stopnu
> hlas klávesou ctrl a třeba zmáčknu shift, tak on jakoby pokračuje dál a
> nevím, jestli to tak má být nebo ne,
áno, má to tak byť, je to vlastnosť, ktorá umožní reč prerušiť a neskôr
nechať dočítať. Nachádza sa to aj v zozname zmien.
> jestli jste někdo nezkoušel tam upravovat slovníky, např.
> upravit ohlašování data, kdy to bude správně číst data s tečkou, jako
> Jaws. Já jsem to zkoušel, kdy jsem pokusně přidal do výchozího slovníku
> celý jeden měsíc, ale pak jsem zjistil, že dvojciferná čísla od dvacítky
> to četlo třeba jako dva prvního ledna a ne dvacátého prvního ledna,

Ja som si momentálne skúsil do poľa vzor napísať 30. novembra a do poľa
nahradiť s tridsiateho novembra a funguje mi to správne v slovníku pre
aktuálny hlas, rovnako aj v predvolenom slovníku. Mám NVDA 2009.1.
Oznamovanie času a dátumu je závislé na nastavení operačného systému,
tak že musíte si aj položky v slovníku definovať s týmto na zreteli.
V prípade, že ste presvedčení, že to stále nefunguje tak, ako očakávate,
skúste uviesť príklad presne toho, čo ste vyplnili a do ktorého slovníka
ste takúto položku pridávali.

PV