[Fanda] Mozilla Lightning a NVDA

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Neděle Listopad 29 21:19:38 CET 2009

Dobrý deň,

Dňa 29.11.2009 12:56, Tomas Valusek  napísal:
> hraju si s NVDA a zjišťuji, že rozšíření Lightning zatím není
> podporováno - řada objektů zatím rozumně nemluví, a to především v
> panelu Dnes (anglicky Today pane).
Ja pomerne úspešne nejakú dobu používam Lightning ako doplnok v programe
Seamonkey.
V today pane NVDA vôbec nečíta položky kalendára, nečíta správne aj
výber zobrazovania udalostí.
Tiež v today pane chýba množstvo popisov pre tlačidlá.
Tiež či už v lightning alebo sunbird nie je správne ozvučený pohľad do
kalendára, Jednotlivé dni nemôžu nadobúdať systémový fokus.
Veľmi dobre ale funguje zoznam úloh a zoznam udalostí a z kontextovej
ponuky je možné skočiť aj na dátum.
> Docela se těším, až vyjde nějaký
> návod, jak může uživatel v NVDA doozvučit aplikaci.

Úplne všeobecná rada je napísaním podradených tried triedy NVDAObject.
Je to veľmi komplikované na vysvetľovanie, sám by som si to asi nikdy
netrúfol.
Jediné, čo by som mohol odporučiť je štúdium zdrojového kódu či už NVDA,
alebo vecí okolo MSAA a IAccessible2, poprípade aj UI Automation, podľa
toho, čo chcete ozvučiť.

PV