[Fanda] Padani MS IE 8

Karel Hrubes, Ing. hrubes na braillnet.cz
Pátek Listopad 27 15:36:47 CET 2009

Zdravím.
Jedná se pravděpodobně o níže rozebíraný problém, protože se mi nechce
hledat v archivu a hlavně mám e-mail uložen, níže pod mým podpisem jej sem
nakopíruji. Snad to je ono a problém to vyřeší. Zdraví Karel H.

(následuje kopie e-mailu)
Michal Jungmann napsal:

Dobré odpoledne Michale,

Vámi popisovaný problém, kdy na některých serverech _po chvíli_ (tedy
nikoliv okamžitě po načtení stránky, ale až za zhruba deset vteřin)
zkolabuje Internet Explorer, souvisí se skripty reklamního systému InText,
které se snaží dodatečně modifikovat obsah aktuální webové stránky
(podtrhnout některá slova na stránce a přidat k nim reklamní odkaz), přičemž
dochází ke kolizi s JAWSem, který k téže stránce uvnitř Internet Exploreru v
tu samou chvíli přistupuje z jiné strany.

Kromě Vámi zmíněného serveru www.komik.cz se problém týká i poměrně známého
serveru www.zive.cz a bohužel i některých dalších serverů (nikoli však
všech), které systém InText používají.

Jediným aktuálně dostupným "řešením" tohoto nepříjemného konfliktu je
zablokovat na daném počítači načítání zmíněných reklamních skriptů -- jednou
z možností, jak toho dosáhnout, je přidat do (textového) souboru hosts ve
složce WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC řádek

127.0.0.1       intext.billboard.cz

Pokud mi důvěřujete a nechcete se v uvedeném souboru pracně hrabat ručně,
připravil jsem pro klienty skripty, které umožňují příslušný "blokační"
řádek jednoduše a rychle přidat či naopak zase vymazat a vrátit nastavení do
původního stavu. Skripty jsou dostupné na

adresách:

Windows XP: http://www.galop.cz/download/j9_zive_cz_fix_xp.vbs

Windows Vista: http://www.galop.cz/download/j9_zive_cz_fix_vista.vbs

Po spuštění skriptu odpověď Ano = přidání blokace, odpověď Ne = odebrání
blokace, odpověď Storno = žádná akce. Příslušný soubor etc\hosts nesmí mít
nastaven atribut read-only -- ve standardní instalaci Windows atribut
nastaven není, ale například SpyBot a možná i jiné anti-malware aplikace
přístup k souboru hosts přidáním atributu "pouze pro čtení" blokují...

S pozdravem

Michal Jungmann

(konec nakopírovaného e-mailu)